A rivaldafényt általában a Ubisoft fontosabb stúdiói veszik el, azok, akiknél a AAA játékok jelentőseb része (a.k.a. sztori/kampány mód) áll össze. A Ubisoft Toronto vagy a Ubisoft Montreal neve bizonyára többetek számára cseng ismerősen, mint a Ubisoft Annecyé, pedig a kiadó egyik legrégebbi francia fejlesztőcsapatáról van szó, ami eleinte a Rayman sorozat fejlesztéséből vette ki a részét. 2004-ben rájuk bízták a Splinter Cell: Pandora Tomorrow - egyébként szerintem zseniális, bár az én véleményem elvakult SC fanként annyira nem mérvadó - többjátékos módjainak megalkotását, és mivel az anyacég látta, hogy a srácok ebben jók, a Chaos Theory és a Double Agent multija után - a Dark Messiah Xbox 360-as verziójánál kitérve - az Assassin’s Creed sorozat epizódjainak többjátékos módjait is rájuk bízta. A tendencia a mai napig tart, így az Assassin’s Creed IV: Black Flagben is nekik (plusz a bukarestieknek, a sanghajiaknak és a kievieknek) köszönhetően kapcsolódhatunk össze felebarátainkkal. Most elérkezett a pillanat, hogy a csapat lerántsa a leplet a játék többjátékos módjairól, mi pedig természetesen összegyűjtöttünk minden közreadott infót ezekkel kapcsolatban. Nem fogunk unatkozni.
Kalóz-kalóz, két jó barát
Vegyük először a co-op módokat, hiszen assassinkodni mindig jobb társakkal. Az Assassin’s Creed III-ból ismert Wolfpack most megújult formában tér vissza. Három részből áll: első a Discovery mód, ami Damien Kieken igazgató elmondása szerint egy „lineáris élmény”, a „sztori összefogója”. A maximum négy fő részvételével játszható mód a játék palotáin és szigetein vezeti végig a játékosokat, akiknek fő feladata, hogy csapatként dolgozve teljesítsék az egyre nehezedő feladatokat. A következő lépcsőfok a Wolfpack felé az Unleashed, ahol a lehető legtovább kell megtartani a magas sequence-t multi-killek és egyidejű ölések végrehajtásával, ládák védemezésével, álcázott ellenfelek kiiktatásával satöbbi. Ezt követően jöhet a Wolfpack ahol a feladat a megszokott: gyilkoljuk meg a célpontokat a lehető leghatékonyabban együttműködve.
Kenway laboratóriuma
Ezen felül van egy vadonatúj elem: a Gamelab. A sokat sejtető nevet kapott funkció a játékosokra bízza új módok megalkotását. Több mint kétszáz testreszabható elem van, de a szabadság azért bizonyos mértékben korlátozott: csak meglévő sablonokat módosíthatunk. A Kieken által hozott példa a Pistolier nevet viseli, és ahogy az hamarabb kitalálható, mintha egy 2x2-es Sudokut akarnánk megoldani: csak pisztolyokkal lehet egymást legyilkolni. Amiért annyira személy szerint nem nőtt szívemhez ez a mód, hogy a közelharci gyilkosságokhoz szükséges fegyverek is ki lettek kapcsolva, így az Assassin’s Creed sorozat egyedisége tulajdonképpen kiveszik az egészből, és kapunk egy Karib témájú deathmatch-et. A Gamelabben kreált módok természetesen megoszthatóak, betehetőek a kedvencek közé, és ha valaki valami nagyon kreatívval áll elő, még akár a Ubisoft szeretetét is elnyerheti, aki szívesen megpromózza az egyedi multiplayer változatot.
A hajók a kikötőben maradnak
Ahogy azt tegnap írtuk, a hajócsaták izgalmas világa megmarad az egyjátékos módnak. Bármennyire is vágyunk rá, technikailag egyelőre nem megvalósítható, ugyanis az óceán viselkedését legfeljebb egy-két embernél tudnák megfelelően modellezni, a 4v4-es csaták esetében már erősen az élvezet rovására menne. Majd talán az Assassin’s Creed 5-nél.
A co-op kedvelőinek tehát ott a továbbfejlesztett Wolfpack, de aki inkább elgyepálná, mintsem segítené embertársait, a Gamelabbel kreált - és az AC3-ból átemelt - módokkal csillapíthatja szomját. Kivéve, hogyha a Fekete Gyöngy átka ül rajta. Akkor semmi nem csillapít szomjat. Az Assassin’s Creed IV: Black Flag november 1-én jelenik meg jelenlegi, pár héttel később pedig következő generációs konzolokra, és mondanunk sem kell, hogy nagyon jó lesz. További friss képeket találhattok a galériában, érdemes rájuk vetni egy pillantást.