Az Aliens: Colonial Marines megjelenése rengeteg gamernek jelentett nagy pofont, a játék - illetve inkább annak hirdetése - kapcsán indított per pedig nemrég újabb fordulatot vett. A Gearboxnak végül sikerült elérnie, amivel egy ideje próbálkozott, és a Sega-t egyedül hagyva az ügyben kihúzta magát mindenféle felelősség alól.
A bíróság mindössze olyan megkötéseket hagyott, hogy a Gearbox nem indíthat új pert az ügyben (amire egyelőre nincs semmilyen okuk), és a jogi költségeket sem szeretné mástól behajtani. A fejlemények kapcsán sokan írtak a rajongókkal mindig kedélyesen elcseverésző Randy Pitchford Twitter-oldalára, aminek kapcsán néhány érdekes részlet is kiderült az Aliens: Colonial Marines ügyéről. Egyrészt megtudtuk, hogy a Gearbox saját befektetése a játék elkészítésébe nagyon is személyes ügy volt Pitchfordnak, aki állítása szerint 10 millió dollárt adott a bukott Aliens-játékba, amit természetesen teljes egészében elveszített.
@ngrey651 I invested over m on top of Sega’s investment. Lost it all.
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) July 14, 2015
Annak ellenére pedig, hogy azt hihetnénk, hogy az 1,3 millió példány, amennyit a gamerek megvettek a Colonial Marines-ből, elég volt hozzá, hogy visszahozza a fejlesztés költségeit, de ahogy egy Twitter-üzenetből kiderült, több mint 3 milliós eladásra lett volna szükség ahhoz, hogy nyereséges legyen a projekt. Pitchford több játékos haragját is kivívta olyan vélemények hangoztatásával, hogy a játék hibáit továbbra is szubjektívnek tartja, annak ellenére, hogy még folyamatban van az ügy, mivel a cége már nem érintett, úgy gondolja, a félrevezető reklám vádjai nem állnak helyt (különben is, ez a Sega sara a Gearbox feje szerint), vagy szerinte a végleges játék mesterséges intelligenciája is jobban sikerült, mint a demóban látottak.
@ngrey651 We needed about three million units to break even.
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) July 14, 2015
@PabloErdmenger You are welcome to think it is shit. I happen to like it and am proud of it. Both opinions are valid.
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) July 14, 2015
@MooseC1911 We do not control any of that. We were a work-for-hire developer. SEGA controlled all marketing of the game,
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) July 14, 2015
@SomeDamnGinger IMO shipping AI way better than demo, but it’s subjective. “…ran at you like zombies” - you mean exactly like in the film?
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) July 14, 2015
Mit gondoltok, igaza van Pitchfordnak, jogosak a kritikák?