Ha a Falloutot imádtad, ezt a 10 posztapokaliptikus sorozatot is érdemes megnézned

|

Összeválogattuk nektek azokat az alkotásokat, amelyeket a legjobbnak tartunk a témában.

Hirdetés

Természeténél fogva a lehetetlennel határos, hogy egy mű újragondolása az eredetitől eltérő médiumként minden rajongói igényt maradéktalanul ki tudjon elégíteni. Ez még a néhány hete debütált Falloutnak sem sikerült, noha az Amazon sorozata kétségtelenül közel került hozzá, talán a legközelebb az eddig született videojátékos adaptációkat figyelembe véve. De nemcsak feldolgozásként gurít nagyot a Prime Video streamingplatformra gyártott széria első évada, a posztapokaliptikus zsáner képviselőjeként ugyanis könnyedén magával ragadja azokat a nézőket, akiket sosem érdekeltek az Interplay, a Black Isle, a Micro Forté, a Bethesda vagy az Obsidian játékai, ellenben kíváncsiak arra, hogy milyen lehet a világ azután, hogy valamilyen katasztrófa hatására összeomlik a civilizáció.

Nekik is jó hír, hogy bár a második évadra még várni kell, akad azért számos sorozat a témában, amivel addig is remekül el lehet ütni az időt. Össze is válogattunk hát tízet azok közül, amelyeket a legjobbaknak tartunk. Betűrendben haladunk, tehát amit itt láttok, az nem valamiféle szubjektív rangsor, amit mi állítottunk fel. A merítés ennél természetesen jóval nagyobb, ezért arra ösztönöznénk mindenkit, hogy a kommentek között dobja be saját javaslatait.

Hirdetés

A farkas gyermekei (Raised by Wolves)

Nem muszáj, hogy feltétlenül a Föld legyen az a bolygó, amelyik otthont ad az emberiség bukását dokumentáló és a nyomában szárba szökkenő új civilizációk lehetséges kifutásán lamentáló történeteknek. Így van ezzel Aaron Guzikowsky sorozata, a pontatlan magyar fordítás miatt az eredeti cím mögöttes jelentését sajnos teljesen elveszítő A farkas gyermekei is, amelynek megvalósítását Ridley Scott rendezőként és producerként támogatta. A távoli jövőben járunk, amikor a Földet cafatokra tépte az ateisták, valamint az ókori Róma hitvilágából táplálkozó mithraisták militáns kultusza között dúló háború. A megmaradt hívek a Kepler-22b-re tartanak, ahol történetesen két android, az Amanda Collin által megformált Anya és az Abubakar Salim, az Assassin's Creed Origins Bayekje alakításában életre kelt Apa épp azon fáradozik, hogy a gondjaikra bízott embriókból született gyerekeket az ateizmus szellemében óvják és felneveljék.

Ebbe az egyébként nem is olyan egyszerűen kivitelezhető tervbe törvényszerűen belerondít a mithraisták érkezése, köztük Travis Fimmel (Vikingek) és Niamh Algar (A csoda) karaktereivel, kiknek féltve őrzött titka csak tovább bonyolítja az elkerülhetetlen konfliktushoz vezető helyzetet. Miután nem fajunk fennmaradásának kérdését teszi meg a legfőbb megoldandó problémának, hanem azt, hogy melyik élje túl a másikat a két ideológia közül, amelyek között kibékíthetetlen ellentét feszül, A farkas gyermekei képében igazi különlegességre számíthatnak a posztapokaliptikus kalandok kedvelői.

A visszatérők (The 100)

Óriási hiba lenne az első néhány rész alapján az n+1. tinisorozatként beskatulyázni A visszatérőket, amelynek történeti háttere a szokásosnak mondható: nukleáris csapások következtében élhetetlenné vált a Föld, fajunk fennmaradásának kulcsát pedig a bolygó körül keringő 12 űrállomás és azok legénysége jelentette. Generációkkal később a szigorú szabályok szerint élő leszármazottak úgy döntenek, hogy 100 fiatalkorú bűnözőt leküldenek a felszínre, hogy kiderítsék, alkalmasak-e már a körülmények a visszatérésre.

Ők lesznek azok, akik elsőként lépnek kapcsolatba a törzsekbe szerveződött túlélők utódaival és tapasztalják meg a saját bőrükön az új világ veszélyeit, és nekik kell majd gyermeki ártatlanságukat levetkőzve egyik napról a másikra felnőniük, hogy ne váljanak mutáns vadállatok, kannibálok, egymással háborúzó klánok vagy más, titokzatos erők prédájává. Minden évad más veszélyt, más konfliktust tartogat a Clarke Griffin (Eliza Taylor) és Bellamy Blake (Bob Morley) körül csoportosuló fiatalok számára, de ami sosem változik, az az elszántság, amivel szembenéznek még a leglehetetlenebb helyzetekkel is.

Az utolsó remény (The Last Ship)

2014 nyarán pusztító vírus söpört végig a világon, legalábbis azok így élték meg, akik a TNT kábelcsatornát nézték akkoriban. Rövid idő alatt a populáció 80 százaléka áldozatul esett a globális pandémiának, a túlélők számára az egyetlen reményt pedig a USS Nathan James rakétaromboló legénysége, és a hajó fedélzetén tartózkodó tudósok jelentették. A vakcina utáni hajszával indult történet öt évadon át maradt képernyőn, melyek során a Tom Chandler kapitány (Eric Dane) alatt szolgáló tengerészek egyik nemzetközi konfliktusból a másikra keverednek, de még az kialakulóban lévő új világrenden belül a helyét kereső Egyesült Államok második polgárháborújában is kulcsszerepet játszanak.

Az utolsó remény elsősorban azoknak lehet jó választás, akik azt szeretik, ha egy sorozat cselekménye teljes gőzzel robog a célja felé ahelyett, hogy egy helyben toporogna, és ha a dráma mellett kiemelt figyelmet fordít az akcióra is. Márpedig a Nathan James legénységétől pontosan ezt kapjuk: feszültséggel és bravúros manőverekkel teli tengeri ütközeteket, valamint a Call of Dutyk legjobb pillanatait idéző kommandós küldetéseket.

Into the Badlands

A posztapokaliptikus témájú művekben nemcsak az izgalmas, hogy láthatjuk megrogyni a civilizáció tartóoszlopait, szétszakadni a társadalom szövetét, hanem az is, hogy alkotóik elképzelik, mi jöhet a bukást követően, milyen lehet a régi helyébe lépő új világ. Innen szemlélve az AMC-re készült Into the Badlans sem különbözik sokban hasonszőrű társaitól, ugyanis a távoli jövőbe helyezett történetben néhány kivételt leszámítva, mint amilyen az elektromos világítás vagy a belsőégésű motorok, semmit sem használ az emberiség a technológiai vívmányok közül. Még tűzfegyvereket sem, ehelyett a kisebb-nagyobb területek felett uralkodó és különböző monopóliumokkal rendelkező bárók harcosai, az úgynevezett nyírók szúró-vágó fegyverekkel, esetleg számszeríjakkal tartják fent a rendet a lényegében rabszolgaként robotoló művesek között.

Ugyanakkor pont ez teszi különlegessé a saját bárójával szembeszálló nyíró, a Daniel Wu (Tomb Raider, Új múlt) által megformált Sunny karaktere köré szőtt sorozatot, amelynek pazarul megkomponált, gyönyörűen fényképezett harcjelenetei a legkiválóbb vu-hszia filmeket idézik. Éppen ezért azoknak is érdemes esélyt adniuk az Into the Badlandsnek, akik élnek-halnak a távol-keleti harcművészetekért.

Jericho

Pusztán a címe alapján könnyen össze lehetne téveszteni a Jerichót két brit produkcióval (az egyik a két világháború között játszódó krimi, a másik egy vasúti völgyhíd építésének dramatizált krónikája a 19. század második feléből), mi viszont a CBS 2006 és 2008 között futott sorozatát ajánlanánk most a figyelmetekbe. A mások mellett Skeet Ulrich (Sikoly, Riverdale) és Lenny James (Fear The Walking Dead) karaktereinek szemszögéből megélt történet alapja az a rémisztő forgatókönyv, hogy az Egyesült Államok nukleáris támadás helyszíne lesz.

Miután 23 nagyvárosban robbannak töltetek, káosz lesz úrrá az országon, megszakad a kommunikáció, és az olyan kis közösségek, mint a kansasi Jericho városkájának lakói, teljesen magukra maradnak. A sorozat arra fókuszál, hogy ilyen körülmények között miként szervezik újjá az életüket az emberek, hogyan adaptálódnak a helyzethez, és meddig tart ki a jószomszédi viszony, amikor már hangosan korog a gyomruk az éhségtől. Kezdetben a Jericho csak egyének és kisebb csoportok közötti konfliktusokon keresztül mutatja be a régi kötelékek megbomlását, majd szintet lép, és már egész közösségeket fordít egymás ellen.

A folytatáshoz lapozz a következő oldalra!

Oldalak: 1 2

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)