2023 lesz az Xbox és a Bethesda legjobb éve?

|

Kihívásokban és megjelenésekben gazdag időszak előtt áll a Microsoft videojátékos részlege.

Hirdetés

Hatalmas lendülettel, a költségeket nem kímélve ment neki a Microsoft az új konzolgenerációnak; összerakott két, eltérő igényeket kielégítő hardvert, felvásárolt egy sor stúdiót, majd a Bethesda anyavállalatát is, eközben tovább hizlalta az Xbox után a PC-re és a felhőbe is kiterjesztett Game Pass szolgáltatást, azaz a korábbinál jóval erősebb pozícióból folytathatta rivalizálását a Nintendóval és elsődlegesen a Sonyval.

A befektetett milliárdok dacára azonban az igazán lenyűgöző eredmények még mindig váratnak magukra, azt a lendületet ugyanis amit az önmagához képest kimondottan jó második féléves teljesítményével szerzett 2021-ben (hála az Age of Empires IV, a Forza Horizon 5, a Halo Infinite, az xboxos Microsoft Flight Simulator és a Psychonauts 2 magas pontszámainak, a legjobb kiadó lett a Metacritic szerint), a rá következő évben el is vesztette. Tavaly csak a Deathloop xboxos portját, az As Dusk Fallst, a Grounded teljes verzióját és a Pentimentet tudta felmutatni a Microsoft, ami - még ha egyébként jó játékokról is van szó - sovány eredmény a konkurensekhez képest.

2023 viszont más lehet, és minden valószínűség szerint más is lesz, hiszen egyfelől már áprilisban pont kerülhet az Activision Blizzard tavaly óta húzódó felvásárlásának végére (az EU április 11-ig határoz, a brit CMA április 26-áig, és addigra talán az amerikai FTC-vel is sikerül zöld ágra vergődniük Phil Spenceréknek) másfelől részben a csúszások miatt most már tényleg beindulni látszik az évek óta ígérgetett játékáradat. Csak június végéig legalább hat játék érkezik PC-re és/vagy Xboxra, illetve kivételes esetben más platformokra is. Ezekből többnek napokon belül megismerjük a megjelenési dátumát az Xbox új formátumú játékbemutatója, a valahol a PlayStation State of Playek, a Nintendo Directek és a tradicionális fejlesztői naplók között félúton elhelyezkedő Developer Direct első, január 25-i adásában.

Hirdetés

Mindazonáltal nem felejthetjük el, arról a Microsoftról beszélünk, amelyik valósággal brillírozik, amíg csak ígérgetni kell, ám ha már valóra is kell váltani az ígéreteket, akkor bizony gyakorta elfogy a tudomány. Az alábbiakban ennek szellemében egyenként végighaladunk a Microsoft Gaming alá tartozó Xbox Game Studios és Bethesda stúdióin, számba vesszük, hogy min dolgoznak, és hogy mikor lehet bármi kézzelfogható a projektjeikból.

Xbox Game Studios

343 Industries

Sokkal lassabban halad a 343 Industries csapata a Halo Infinite funkcióinak és tartalmainak bővítésével, mint az üdvös lenne, ezért mostanra a játékostábor zöme elpárolgott. Ezen változtathat a Certain Affinity által fejlesztett, Project Tatanka néven futó, battle royale-szerű élményt ígérő játékmód, amelynek érkezésére leghamarabb a június 28-ára dátumozott Season 4 indulásakor számíthatunk. Amennyiben pedig kivételesen szerencsésnek bizonyul a csillagok állása, akár a pletykált The Endless kampány-DLC-vel is meglephet minket a 343 Industries, ám mivel pillanatnyilag a multiplayer megmentése élvez prioritást, takaréklángra csavarjuk az elvárásainkat.

Compulsion Games

A potenciálisan az év második felében bemutatkozó és talán még idén meg is jelenő alkotások közé sorolható a We Happy Few fejlesztőinek új játéka, ami az eddig megszellőztetett és több - igaz nem hivatalos - forrás által megerősített értesülések alapján AAA kategóriás, külső nézetes, a történetmesélésre nagy hangsúlyt fektető akció-kaland lesz, tehát pontosan olyan, amiből hiányt szenved az Xbox. Ha minden igaz, a Project Midnight különleges dark fantasy miliővel fog rendelkezni, amiben a gótikus stílus keveredik az Egyesült Államok déli részének jellegzetes, afrikai és karibi hatástól sem mentes kultúrájával.

Double Fine Productions

2021 nyarán Tim Schafer és csapata elégedetten dőlhetett hátra a Psychonauts 2 túlnyomórészt pozitív értékeléseit látva, de a hozzá hasonló kreatív elmék rosszul viselik a tétlenséget, ezért nem sokkal később már új játékötleteivel borzolta az idegeinket. Természetesen csak apró morzsákat hullajtott el a Double Fine feje, még nincs itt az ideje annak, hogy a részletekbe is beavasson minket, ám tény, hogy a jövőbeli tervei között multiplayer fókuszú alkotás is szerepel, a következő játékról pedig annyit mondott, hogy nem folytatás és nem is adaptáció. A stúdió karácsonyi képeslapját kísérő, sejtelmesen fogalmazó üzenet arra enged következtetni, hogy a madarakhoz lesz köze.

inXile Entertainment

Kevés konkrétummal, ám annál több vicces Twitter-poszttal jelentkeztek a Wasteland 3 fejlesztői az elmúlt években. Annyi bizonyos csupán, hogy Unreal Engine 5-re épül az inXile következő játéka, valamint hogy FPS és RPG ötvözete lesz, ám ahogy azt a stúdió alapítója, Brian Fargo is közölte, egy ilyen jellegű alkotás sok időt igényel, ezért még jó darabig nem ismerhetjük meg a részleteket. Legfeljebb azokon a pletykákon csámcsoghatunk, amelyek steampunk környezetbe helyezik a Project Cobaltot.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Mojang Studios

Ugyan távolról sem aratott olyan zajos sikert a Minecraft Dungeons, mint az alapjáték, a Mojang elképzelése, hogy különböző műfajú spin-offokkal gyarapítsa a kockavilág rajongóinak számát, abszolút életképes. A következőre nem is kell már sokat várnunk, a Blackbird Interactive (Homeworld: Deserts of Kharak, Homeworld 3) közreműködésével megvalósuló akció-stratégia, a Minecraft Legends még június vége előtt megjelenik, és ebből a playstationös és a nintendós közönség sem marad ki.

Ninja Theory

Azt a taktikát választotta a Ninja Theory, hogy két látványos bemutató között a fejlesztésben elért apróbb eredményekről is beszámol, így senkinek sem kell aggódnia amiatt, hogy esetleg nem lesz elég élethű a madárürülék a Senua's Saga: Hellblade II-ben. Még mindig óriási potenciált látunk az Unreal 5-tel életre keltett akciókalandban, amely akár az Xbox God of Warja is lehet, ha minden jól alakul. A stúdió még nem árulta el a megjelenési dátumot, de azt megerősítette, hogy idén további fejlesztői naplókkal jelentkezik. Ki tudja, még a végén a Hellblade: Senua's Sacrifice folytatásával búcsúztatja az igencsak erősnek és emlékezetesnek ígérkező 2023-at a Microsoft.

Obsidian Entertainment

Tavaly egy hosszabb korai hozzáféréses időszak után elrajtolt a Grounded túlélőjáték, majd pedig az egészen különleges képi világgal rendelkező, kaland- és szerepjátékos elemeket vegyítő Pentiment is. Az Obsidian mindkét kísérleti projektje remekül sikerült, de ne feledjük, hogy még a csőben van két nagyobb lélegzetű RPG is, a szatirikus sci-fi kedvelőinek szánt The Outer Worlds 2, valamint a Pillars of Eternity világába helyezett Avowed. Bennfentesek már tavaly arra számítottak, hogy az utóbbiból végre játékmenetet villant az Obsidian, idén pótolhatja mulasztását. Mindazonáltal szerepjátékos fronton ez az év a Starfieldé, és úgy véljük, hogy a Microsoft időt fog hagyni a Bethesda RPG-jének, hogy megtalálja a maga közönségét, ezért csak valamikor 2024-ben fut majd be az Avowed.

Playground Games

Még adósunk egy Forza Horizon 5 kiegészítővel a Playground, ez a csapat ígérete szerint már az év elején megjelenik, utána viszont akire nincs szükség a gyaníthatóan már készülő Forza Horizon 6 fejlesztésének korai szakaszában, mehet Fable rebootot kalapálni, amibe az Eidos-Montréal is besegít. A 2020-as beharangozó óta semmit sem láttunk a nyitott világú autós címekre szakosodott stúdió első szerepjátékából, dacára annak, hogy az Xbox Game Studiost vezető Matt Booty már meg szerette volna mutatni nekünk. Van egy olyan megérzésünk, hogy idén végre megengedik a fejlesztők, a premiert illetően viszont csak egy konzervatív jóslatot engednék meg magunknak: leghamarabb fél vagy egy évvel követheti az Avowedot, hogy semmiképp se halássza el egymás elől a játékosokat a két fantasy RPG.

Rare

Még 2019-ben szereztünk tudomást az Everwild létezéséről, de a Rare meseszerű, meghatározhatatlan műfajú játékát azóta kevesebben látták, mint a havasi jetit. Ebben bizonyára közrejátszik, hogy időközben távozott a projekt vezetője, valamint olyan, aggasztó hírek is szárnyra kaptak, amelyek szerint a csapat visszatért a tervezőasztalhoz, azaz lényegében elölről kezdte a fejlesztést. A stúdió szerencséjére a rendszeresen új tartalmakkal frissülő Sea of Thieves váratlanul nagy sikert aratott, így nem kell attól tartaniuk az alkalmazottaknak, hogy Phil Spencer hirtelen magára ölti a rossz zsaru szerepét.

The Coalition

Fontos fogaskereke az Xbox Game Studiosnak a Gears franchise útját egyengető The Coalition. A stúdió legutóbbi játéka a Splash Damage-dzsel közösen készített Gears Tactics volt még 2020-ban, így lassan itt az ideje, hogy bejelentsék a párhuzamosan futó Unreal Engine 5-ös projektek valamelyikét, legyen az egy új IP, a Gears 6, vagy a korábbi részeket összefogó és PC-re is eljuttató remaster gyűjtemény a Halo: The Master Chief Collection mintájára. Mi az utóbbira tennénk a pénzünket.

The Initiative

Nagy reményekkel vágott neki a munkának az iparág legjobb stúdióitól rutinos fejlesztők és ifjú tehetségek tucatjait elcsábító The Initiative, amely a Microsoft szándéka szerint idővel hasonló szerepet töltene be az Xbox família életében, mint a Santa Monica Studio a PlayStation családéban. Ámde az elsőként beharangozott projekt, a Perfect Dark reboot fejlesztését a csapat jelentős részének távozásához vezető kreatív nézetkülönbségek hátráltatták. Végül a Crystal Dynamics bevonása oldotta meg a problémákat; Matt Booty, az Xbox Game Studios feje, és Phil Rogers, a Crystal Dynamics ügyvezetője szerint is sokkal gyorsabban haladnak a dolgok, mint korábban. A 2023-as megjelenés továbbra is valószínűtlen, ám azt nem zárnánk ki teljesen, hogy több mint két évvel az első bemutató után idén ismét lássunk valamit a játékból.

Turn 10 Studios

Míg korábban kétévente szállította a Turn 10 a Forza Motorsportokat vetésforgóban a Playground Forza Horizonjaival, a sorszám és alcím nélküli új generációs rész már sokkal hosszabb fejlesztési időt kapott. Így nemcsak a látvány tudott szintet lépni, hanem megújulhatott a fizika is, ami ugyanúgy hatással lesz a vezetési élményre, mint az időjárás és a napszakok dinamikus változása. Előreláthatóan már tavasszal elrajtol, a pontos megjelenési dátumot a január 25-ére időzített Developer Direct során fogjuk megismerni.

Undead Labs

Lassú víz partot mos alapon fokozatosan növeli felhasználói táborát a State of Decay 2, így napjainkra már a tízmillió főt is meghaladja azok száma, akik kíváncsiak lehetnek a zombis túlélőjáték 2020-ban beharangozott harmadik felvonására. A fejlesztés azonban kínkeserves lassúsággal halad, amihez hozzájárult, hogy tavaly Unreal Engine 5-re váltott a csapat, és egyes hírek szerint a koncepció sem igazán akar összeállni, mert a fejlesztők között van, aki MMO-sítaná a játékot, míg mások inkább fókuszáltabb és cserébe aprólékosan kidolgozott élményt szeretnének. Talán lökést ad a projektnek, hogy már az Unreal motorhoz kiválóan értő The Coalition is besegít a State of Decay 3 munkálataiba, de még így is évekig eltarthat, mire az Undead Labs elő tud állni valami kézzelfoghatóval.

World's Edge

Az Age of Empires franchise gondozására létrehozott stúdió nemrég megerősítette, hogy felújított formában visszatér az Age of Mythology, valamint készül az Age of Empires Mobile is, ám idén elsősorban a főszéria xboxos portjainak szenteli figyelmét. Január 31-én meg is jelenik Xbox One, valamint Xbox Series X|S konzolokra az Age of Empires II: Definitive Edition amit még az év vége előtt az Age of Empires IV követ. Hogy miért pont ezekkel a részekkel kezdenek, azt nem tudjuk, de erős a gyanúnk, hogy népszerűségi alapon döntötték el a kérdést.

Xbox Game Studios Publishing

Az eddig felsoroltakon túl létezik még egy fontos részlege az Xbox Game Studiosnak, nevezetesen a külső partnerekkel szorosan együttműködő kiadói szárnya, amely az utóbbi években olyan címekkel gyarapította a platform, helyesebben az ökoszisztéma játékkínálatát, mint az Ori első és második része, a Microsoft Flight Simulator és az As Dusk Falls. Idén az XGS Publishing égisze alatt fog megjelenni PC-re a Civilization trónfosztására készülő Ara: History Untold című 4X-es stratégiai játék az Oxide Gamestől. Egy 2023-as premierre nem vennénk mérget, de gyaníthatóan az E3 magasságában újra hallani fogunk az Avalanche-féle Contrabandről, és az autós harcra fókuszáló multiplayer játék mellett jó eséllyel bemutatkozik a Stoic (The Banner Saga) újdonsága is.

A The Wandering Tower (korábban Project Belfry) 2D-s, oldalra scrollozós akció-RPG lesz a Dragon's Crown stílusában, képi világa A vadon hercegnőjét, a Studio Ghibli 1997-es animéjét idézi, miközben a címbeli harangtorony afféle főhadiszállásként szolgál, ahol craftolhatunk és fejleszthetünk. Bennfentesek szerint már idén megjelenhet. Egyébként az Xbox Game Studios Publishing még számos vasa tart a tűzben, ezek egyike egy titokzatos projekt Hideo Kojimától.

A cikk a következő oldalon folytatódik a Bethesda stúdióival.

Oldalak: 1 2

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)