MindkettÅ‘ örömteli esemény. De a legörömtelibb az, hogy az Age of Conan abszolút megérdemli, hogy sikeres legyen - mert amellett, hogy bizonyos „gyermekbetegségekkel" küzd, olyan újdonságokat és olyan hangulatot hoz az MMOG-k világába, amely miatt érdemes kipróbálni.
Semmi sem fekete és semmi sem fehér
ElÅ‘re szólok: ez kicsit rendhagyó teszt lesz, ahogy maga a játék is rendhagyó a maga módján. Conan világa nem éppen a jók és a gonoszok csatája. Itt léteznek nagyon gonoszok, kevésbé gonoszok, kicsit jók, de egyértelműen senkirÅ‘l sem jelenthetÅ‘ ki, hogy fehér páncélos Grál lovag lenne - minden város, minden ember, minden kaszt olyan, akiben van a jóból és a gonoszból is: van a feketébÅ‘l és a fehérbÅ‘l is. Soha életemben nem szerettem nekromanta tÃpusú karakterrel játszani: itt van nekromantám - lévén ez a világ része, ez egy elfogadott dolog, egyáltalán nem visszataszÃtó/vagy zavaró. Merthát lépjünk csak partra Khemiben, ahol nagy megtiszteltetés az, ha a kÃgyó isten megeszi valakinek a hozzátartozóját. Ez egy elfogadott dolog. Ahogy a rabszolgaság is az - nem azért, mert mindenki aljas és gonosz, hanem azért, mert ez egy ilyen világ. SÅ‘t, még a szökött rabszolgák a gonoszak, akiket nekünk kell lemészárolni és velük példát kell statuálni. Tehát a történet és a hangulat tényleg elég dark fantasy - méltó Robert E. Howard novelláihoz, ahhoz a szellemiséghez. Ahogy mondani szokták, átjön a fÃling - ehhez járulnak hozzá a kiváló párbeszédek és a jó zene is.
Gyermekbetegségek - furcsaságok
Mazur kiváló bétatesztjébÅ‘l már elég sok mindent megtudtunk a játékról, most, hogy élesben megy, érdemes ránézni, hol tart. Ahogy minden MMO indulásakor, a nagy tömeg itt is lagot okoz - na ez az, ami nem igaz. Ugyanis a Funcom technológiája egy adott területet instance-ol, ha túl sokan lennének benne. Például Tortage több virtuális másolatban létezik, Ãgy elÅ‘fordulhat, hogy valakivel chetelek, akivel nem egy csapatban vagyok, megbeszéljük, hogy egy adott helyen találkozunk, de hiába vagyunk ott mindketten, nem látjuk egymást - ugyanis mind a ketten egy másik másolatában vagyunk Tortage-nak (ez a technológia egyébként hasonlóan működött az Anarchy Onlineban is). Ez a furcsa helyzet egy hétköznapi szituációban fel sem tűnik, ha csapatban vagyunk, a program automatikusan ugyanoda rak minket, viszont akkor sincs lag, ha Tortage-ban ezren vagyunk. Ugyanis nem ugyanabban a kópiában vagyunk ezren, Ãgy egyensúlyban lehet tartani a terhelést. Egyébként is jellemzÅ‘ a játékra a számtalan instance jelenléte: szinte minden külsÅ‘ helyszÃnre be lehet lépni például normal vagy epic módban - azt hiszem nem kell elmondani, mi a különbség. A játék hibáit, gondjait igen hamar orvosolják - szinte naponta kapunk peccseket. SÅ‘t, Gaute Godager, a játék egyik vezetÅ‘ designere egyenesen bejelentette, hogy a „fehér foltnak" számÃtó 50-60-as szint körül (ahol erÅ‘sen lelassul a fejlÅ‘dés) még a nyár folyamán érkezni fog egy új playfield, egy nagy content patch. Eddig csak dicsérni lehet a Funcom gyors reagálását, csak Ãgy tovább. Reméljük az egy millió játékost bÃrni fogják supporttal és a jövÅ‘ben is ilyen gyorsan javÃtgatják majd bugokat.
FPS itt, kéziharc ott.
Nemrég jártak itt kollegák a lapkiadónk egy másik osztályáról, akiknek meg kellett mutatni a játékot. MeglepÅ‘dve látták, hogy a mókusok kergetÅ‘znek a fán, zajlik az élet a környezetben akkor is, amikor mi nem teszünk semmit, de legjobban az tetszett nekik, amikor ranger karakteremet FPS módba tettem - ilyenkor célkeresztet kapunk és bár kockáztatjuk, hogy a célpont mellé lövünk (ami normál módban nem lehetséges), ha jó helyen találjuk el, akkor egy lövés is elég lehet. Ez PvP-ben igen hasznosan jöhet, de emellett persze megmaradnak a kombók, ahogy normálisan is. S akkor még nem beszéltem arról a videóról, ahol egy kedves player egy hÃdon áll a lovával (PvP szerveren), s aki megpróbál elfutni mögötte, azt a ló egy hátrarúgásával lelöki a hÃdról - mutasson nekem ilyet valaki bármelyik konkurenciában! Órákig lehetne magyarázni, a collision detection, azaz az ütközés modellezése milyen jó dolog, a de csak az tudhatja meg, aki kipróbálja. És mielÅ‘tt tovább lelkesednék a játék grafikájáról, harcrendszerérÅ‘l, a kalandjátékos párbeszéd-rendszerrÅ‘l, a fantasztikus környezetrÅ‘l, a guildek városairól stb. hadd jelentsem ki - ez a játék minden dÃcséretet megérdemel - amit meg nem, azt a Funcom remélhetÅ‘leg hamar javÃtja. Aki még ennél is többet szeretne az Age of Conanról megtudni, semmiképp ne hagyja ki a Gamestar júniusi számát, ahol mazurral karöltve igazi megatesztet Ãrunk az Age of Conanról. További infók ott.