A hír a kiadó negyedik negyedéves, és 2013-as jelentéséből származik. Eszerint mostantól az Infinity Ward, a Treyarch és a Sledgehammer Games is Call of Duty epizódok gyártásával foglalkozik majd, így mindegyiknek lesz három éve előállni egy új címmel.
Ebből következik, hogy a Sledgehammer áll a 2014-es Call of Duty epizód mögött, amiről sajnos még nem tudunk semmit, azon kívül, hogy Bobby Kotick elmondása szerint ez a rész lesz „az egyik – ha nem a legjobb” Call of Duty valaha. Ami a sorozat teljesítményét illeti: a Call of Duty volt a legsikeresebb franchise Észak-Amerikában már az ötödik egymást követő évben. A kiadó hozzátette, hogy 2013-ban egyedül a Black Ops 2-t 4 milliárd órán keresztül játszották.
Európában és Észak-Amerikában együttvéve, a Call of Duty: Ghosts lett a legjobban fogyó videojáték, mind példányszámban, mind dollárban mérve, a negyedik negyedévben. Ehhez hozzátartozik, hogy a Ghosts lett a PS4 és az Xbox One játékok közül is a legjobban fogyó cím. A Black Ops 2 (a közvetlen előd) még mindig tartja magát a Top 10-es listán, a kilencedik hellyel (példányszám, és bevétel).
Kotick elmondása szerint 2014 lesz a legerősebb, és a legváltozatosabb év játékok terén az Activision Blizzard történetében. A konferencián külön kitért arra, hogy mennyire meg van elégedve a Hearthstone: Heroes of Warcraft teljesítményével, és kiemelte az érkező mobilos portok fontosságát. Véleménye szerint a kártyajáték lesz a Blizzard következő nagy dobása.
A főnök egyébként különösen izgatott a Destiny kapcsán is, ami szerinte Activision Blizzard következő milliárd dolláros sorozata lesz, és a legjobban fogyó játék lesz az ipar történelmében. A Skylanders sorozatról is szó esett. A kiadó elmondta, hogy 2014-ben több játékra számíthatunk, mint eddig bármikor. A verseny miatt (itt valószínűleg a Disney Infinity-ről van szó) az új Skylanders cím csak az év egy későbbi pontján kerül bemutatásra.
Több infó nem hangzott el a 2014-es Call of Duty kapcsán, de volt szó a folyamatosan fejlesztés alatt álló Call of Duty Online-ról, a F2P lövöldéről, ami jelenleg csak Kínában játszható. A Hearthstone kínai megjelenéséről is szó esett, a kiadó elmondása szerint már minden engedélyük megvan rá, hogy ott is elindítsák a játékot. A Blizzardnak ez egyébként is elég pörgős időszak lesz. Érkezik a Diablo III: Reaper of Souls, a World of Warcraft: Warlords of Draenor, és a Hearthstone mobilos portjai. Ezek mellett még ott van a harmadik, záró epizódja a StarCraft II történetnek, illetve a Heroes of the Storm is.
A Hearthstone, a Heroes of the Storm, és a Call of Duty Online hármas fenyegetés a F2P piacra, ami nagyon tetszik a kiadó gazdasági igazgatójának. Elmondta, hogy ezek a mikrotranzakciós megoldások remekül működnek minden Activision játékban.
Az európai és az észak-amerikai eladásokat együttvéve az Activision volt a legsikeresebb konzolos, és handheld kiadó 2013-ban. Övé mind a második, mind a harmadik helyezett sorozat (Call of Duty és Skylanders). Az első helyen feltehetőleg a Grand Theft Auto V csücsül. A konzolos és handheld piacon egyaránt tarolt a Skylanders Giants, ami a bevételt tekintve a negyedik legjobban fogyó cím lett, míg a hatodik helyezett a Skylanders Swap Force volt. A Skylanders franchise 2 milliárd dolláros bevételt hozott születésétől mostanáig, és 2013 december 31-ig 175 millió figurát adtak el hozzá.
A Blizzard oldalán a StarCraft II: Heart of the Swarm lett a best-seller PC játék Amerikában, 2013-ban. A World of Warcraft is tartja a nagyjából 7,8 milliós aktív előfizetői bázisát, így továbbra is ő az elsőszámú előfizetéses MMO. Egyébként ez a szám az utolsó negyedévben ment fel 7,6 millióról. Az sem utolsó, hogy a Diablo III-ból elment 15 millió példány a megjelenés óta.
A kiadó nyilvánosságra hozta a számokat, melyek jobbak voltak, mint amire számított a főnökség, de ezzel együtt szerényebb számok. Az utolsó negyedévben a cég 1,58 milliárd dollárt termelt, ami kevesebb, mint a tavalyi 1,76 milliárd volt ebben az időszakban. Az éves bevétel szintén esett, 4,5 milliárd lett a 2012-es 4,8 milliárdhoz képest. Bár ezek a számok nem tűnnek kimondottan szépnek (persze mi a szép, tenné fel a kérdést az ember, és azért 4,5 milliárd dollár bőven az, ami érdek nélkül tetszik), megvan ennek az oka. Az Activison Blizzard idén egy meglehetősen drága függetlenségi háborút vívott a Vivendi ellen, ezt nem hagyhatjuk ki a számításból.
„2013 az átalakulás éve volt az Activision Blizzard és az ipar számára is. A Vivendivel folytatott megállapodással visszakaptuk a függetlenségünket, és eltüntette a kihívásokat, és korlátokat melyekkel meg kellett küzdenünk” - szól a hivatalos közlemény. A cég továbbra is nyereséges tudott maradni annak ellenére, hogy a vásárlók az utóbbi időszakban inkább hardverekre költöttek, mint játékokra.
Most hogy olvastátok az eredményeket, és a terveket, mely címek azok, amiket mindennél jobban vártok idén?