Az Early Access programmal kapcsolatban még elég szkeptikus a játékostársadalom, ami csak azért nem meglepő, mert minden újdonsággal szemben az. Amíg a játékosok egyik fele örül, hogy már a megjelenés előtt hozzáférhet a várva várt játékához (feltehetően egy kicsit olcsóbban), addig a másik oldal nem érti, hogy miért is kellene azért fizetnie, hogy tesztelhessen.
Nyilván mindkét oldalnak igaza van valahol, de az Early Access egyelőre hatalmas siker és amíg nem készül el az első nagyobb cím, addig ebben sem fogunk tudni egyértelműen igazságot tenni. A bizalmatlanság mindenesetre érthető.
A Rust az egyik olyan sikerjáték, ami már az Early Access alatt képes volt rengeteg játékost bevonzani és ezzel elég magasra is tette a lécet saját magának, mert ugye annyira gyorsan nem lehet fejleszteni, hogy az mindenkinek megfeleljen. Ez még rendben is lenne, viszont a Facepunch Studios közben bemutatta az RPG-elemekkel súlyosbított űr-shooterét, a Riftlightot, amitől természetesen az összes Rust játékosnak homlokközépig szaladt fel a szemöldöke. Hát hogy jönnek ezek ahhoz, hogy belekezdenek valami újba, amíg a Rust kész nincs?
Jött a népharag, a lincshangulat, meg ami ilyenkor kell, de a Facepunch most kiadott egy közleményt, amiben elmagyarázták, hogy mi a helyzet. Kiderült, hogy a stúdió jelenleg még három másik prototípuson is dolgozik a Rust és a Riftlight mellett. A közleményben azt kérdezik, hogy miért is baj az, hogy több játékot csinálnak egyszerre. "Az HBO-nak is egyszerre csak egy sorozatot kellene csinálnia?" - írják.
A Rustból és a Garry's Modból befolyt pénzt forgatják bele az új projektekbe, de vajon miért nem csak azokat a játékokat fejlesztik belőle, amik hozzák a profitot? Erre is megvan a válasz: "Visszaforgatni az összes pénzt ezekbe a játékokba olyan, mint azt mondani az Apple-nek, hogy az iPhone-ból és Mac-ből szerzett profitot nem használhatják az iPad fejlesztésére".
A fejlesztők biztosítottak minket arról, hogy a Rust továbbra is "nagyon gyakori frissítésekkel" halad majd a végső verzió felé, és azok az emberek, akik eddig a játékon dolgoztak, azok tovább folytatják a munkát. Ők csak meg akarták mutatni, hogy milyen dolgokkal kísérleteznek még a háttérben.
Ti elégedettek vagytok a Rust alakulásának menetével?