Hirdetés

A Bigfoot az igazi Steambox, de nem az egyetlen

|

Gabe Newell nyilatkozata alapján a SteamBox egy 100%-ig belső projekt, de akkor mi is a Piston?

Hirdetés

Délelőtt még mindenki joggal hihette, hogy az Xi3 bunkerében készül a SteamBox. A helyzet az, hogy majdnem ez történik, de mégsem. A Piston ténylegesen Linux alapon fogja futtatni a Steamet egy nappalikba szánt konzolon, de ez valójában nem egyenlő a Valve bázisán készülő dobozzal. Bár ténylegesen van közük a Pistonhoz (a Valve az egyik befektetője a cégnek), de ők saját konzolt készítenek a platformjukhoz.

Gabe Newell (a Valve igazgatója) egy interjúban elmondta, hogy a Steam eleve arról szól, hogy a terméket közvetlenül a vásárlóhoz juttassák el, köztes szervek nélkül, és ez a céljuk a SteamBoxal is. Szóba sem jöhet, hogy az más gyártótól kerüljön a játékosokhoz. Viszont így az is nyilvánvalóvá vált, hogy több SteamBox is lesz, több gyártótól, akik más-más szolgáltatásokkal elégítik majd ki a különféle játékos rétegeket, ezzel érdekes piaci helyzetet teremtve. Ráadásul, ha mindaz igaz, amit Gabe mesélt a Valve saját SteamBoxáról, akkor a Piston csak egy kislábujj a Bigfoothoz képest.

 

A Valve dobozának hivatalos kódneve a Bigfoot, és egy nyitottabb platform lesz társainál. Bár alapvetően Linux alapú eszközről van szó, kiderült, hogy nyugodtan tehetünk rá Windowst is a későbbiekben, a tervezők nem kívánják különböző korlátozásokkal bonyolítani a játékosok életét. Az egyszerűség elvén továbbhaladva kiderült még, hogy egy konzol, nem csak egy képernyőn fog működni. Mivel a PC-k is képesek egyszerre több monitort kezelni így elengedhetetlen, hogy a következő generációs konzolok ezzel az elvárással is megbirkózzanak. A Bigfoot kvázi egy szórakoztató szerverként üzemel majd a nappaliban, amire akár nyolc TV-t is ráköthetünk, nyolc kontrollerrel, és nyolc játékot futtathatunk rajta egyszerre, mindezt persze kifogástalan minőségben.

A kontrollerről is szó esett az említett interjúban mely szerint lesznek érdekes, exkluzív kontrollerek a Bigfoothoz de a mozgásérzékelős technológiát elvetik mondván az olyan „mintha a mostani, széles sávú internetet lecserélnénk a betárcsázósra”. Szóba került, hogy biometrikus adatokon alapuló irányítást készítenek, de hogy ez a gyakorlatban mit is jelent, már nem derült ki, és egy darabig sajnos még nem is fog. Gabe elmondása szerint kizárt, hogy még idén lássuk a végleges gépet.

Külön érdekesség még, hogy a Valve egy Littlefoot nevű projekttel is készül, ami a mobil frontot érintené. Szeretnének erre a piacra is változást hozni, a saját megközelítésükkel, mert szerintük „ezen a téren is lenne helye a fejlődésnek”. Kontrollerként is hasznosítanák az érintőképernyőket, de nem szeretnének egy egyszerű tapipadot elénk dobni, ezért még keresik, hogy hogyan tudnának a multitouch lehetőségeinek kihasználásával hozzáadni a játékélményhez.

Eddig úgy tűnik, hogy a következő generációs gépek csatájában nem a Sony, a Nintendo vagy a Microsoft gépei lesznek a legérdekesebbek. Már csak az a kérdés, hogy a Bigfoot milyen specifikációkkal fog rendelkezni, mikor fog megjelenni és mennyiért fogják kínálni. Főleg ez utóbbi nagyon nem mindegy, ha a Valve komolyan el akarja taposni ezzel a konkurenciát, amire minden esélye meg is van. Csak gondoljatok bele, hogy mekkorát szólna, ha a Valve egyszer csak bejelentené SteamBox exkluzív nyitócímnek a Half-Life 3-at!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)