Amikor kijött a Borderlands, a kritikusok nagyon dicsérték az RPG- s küldetések/loot-ok mechanikáját, valamint a remek játékmenetet, éppen ezért akár ezt egy olyan formulának is lehet tekinteni, ami másoknak is sikert hozhat. Randy Pitchfordnak is vannak ezzel kapcsolatban gondolatai, melyet megosztott a nagyközönséggel. "Egy olyan iparágban dolgozunk, ahol az emberek nem tesznek semmit, csak lopnak egymástól. Engem valóban meglepett, hogy a mi képletünket senki nem lopta el, és ez eléggé furcsa. Természetesen nem szeretném, hogy bárki elcsórja, vagy legalábbis szeretném a tolvajokat kihívás elé állítani."
Pitchford szerint az első rész esetében az egyik legnehezebb dolog az volt, hogy nem árulhatták el a játék esszenciájának titkát, ugyanakkor mégis kellett valamit mondani, ami felkelti a játékosok érdeklődését. "A Borderlands első része esetén az volt igazán problémás, hogy legszívesebben felmentünk volna a legmagasabb hegyre és onnan kiabáltuk volna, hogy hé emberek, ez egy új cím! Másrészt a francba is, nem árulhatjuk el a titkunkat, mert akkor szépen lemásolják még azelőtt, hogy kijönne a játékunk". A Gearbox Studios elnöke tehát igazából örül, hogy nem loptak tőlük, ugyanakkor nem nagyon érti, hogy miért nem, hiszen sikeres játékot tettek le az asztalra. De ezek szerint a szakmában sem lopnak mindenkitől.