Az ESA (Entertainment Software Association) helyi képviselőivel együttműködve a Procuraduría General de la Rebpública és az Agencia Federal de Investigación ügynökei lecsaptak San Juan de Dios piacára, ahol mintegy 91.200 darab másolt videojátékot foglaltak le. Ha mérlegre tennénk ezt a mennyiséget, akkor 20 tonna körül állapodna meg a mutató.
Az E3 megkurtítása és "lezüllesztése" miatt mérsékelten népszerűtlen Michael D. Gallagher, az ESA CEO-ja üdvözölte a razzia eredményét, s szóban vállon veregette a mexikói hatóságokat. Kijelentette, hogy világszerte legjobb tudásuk szerint támogatják a hatóságokat az ilyen jellegű akciók végrehajtásában.
Az illegális letöltések, a kalózkodás (akár egyéni használatra, akár ipari mértékekben) egyre gyakoribb témának számít videojátékos berkekben, s bár vannak alternatív vélemények is (túl magasak az árak, általában irreális a gépigény), elsősorban mégiscsak ezt a jelenséget tekinti az iparág legtöbb szereplője a PC-s játékpiac évről évre romló teljesítménye mögötti kiváltó oknak.
Szerintetek is így van? Csak és kizárólag a kalózkodás okolható mindenért? Mi kell annak, aki nem vásárol eredeti játékokat (már csak elvből sem), hogy megváltoztassa véleményét? Kérdések, amelyekre a válaszokat Tőletek, játékosoktól várjuk.