Pár napnyi izgalmas tease-elés után a Firaxis bejelentette az XCOM 2-t, ami több tekintetben is furcsa, kezdve például a nevével. Alcímmel jobb lett volna, de ebbe ne menjünk bele.
A másik furcsaság a PC-exkluzivitás, ami azért érdekes, mert az XCOM: Enemy Unknown konzolokon is jól futott, sőt, jól is fogyott. Mint ma megtudtuk, a fejlesztőcsapat több faktort is figyelembe vett, amikor meghozta a döntést.
A fő indok az, hogy a tökéletességre akarnak törekedni, nagyon sok érdekes ötletük és céljuk van, amit meg akarnak valósítani. Ehhez az egész csapat szakértelme kell, és leginkább a PC-re fejlesztéshez értenek, „az az otthonuk, ott érzik magukat biztonságban”. Nagyobb és jobb rombolhatóságot, részletesen kidolgozott karaktereket és környezeteket szeretnének teremteni, valamint procedurálisan generált pályákat, és nem utolsósorban lehetővé teszik a modolást, ami konzolokon nem opció. A csapat viszonylag kicsi egy ilyen projekthez, de megteszik, ami tőlük telik.
A PC-re fókuszálás további hozadéka, hogy az egeres-billentyűzetes irányítást tökéletesítik, így viszont a megjelenéskor nem lesz gamepad-támogatás, az csak később kerülhet be. Az XCOM 2 megjelenés novemberre várható, izgatottak vagyunk amiatt, hogy végül mi jön össze a nagy tervekből.