VR-fronton a tavalyi év leginkább arról szólt, hogy a felhasználók tudomást szerezzenek az eszközökről, megismerkedjenek velük. A fejlesztők sem vitték túlzásba: többnyire rövid demókat kaptunk, kevés volt a tényleg értékes játék, és sajnos az értékesek közül sem mind futott jól - nehéz nem azt gondolni, hogy a Guerrilla Cambridge bezárását nem a R.I.G.S. gyenge teljesítménye okozta. A két nagy, PC-s headset még mindig nem az átlag játékos pénztárcájához van árazva, a PlayStation VR pedig egyelőre aránylag kevés országban elérhető, de legalább a korai vásárlóknak (és a kritikusoknak) hála tudjuk, az eddig megjelent címek közül mit érdemes megvenni, és mit nem.
Ha valamit, az I Expect You to Die-t kötelező. A Schell Games többnyire kísérleti játékokban utazik, nem is ez az első VR-os címük, de ez az, amiben tényleg minden egyben van. A hangulat, a narráció, az irányítás és az ötletes fejtörők egyvelegéből egy szinte tökéletes játék született, aminek talán csak a hosszába lehet belekötni - de a Schellnek máris vannak tervei a bővítésre.
Kém lettem
Már a menürendszer sem hagyományos (ez látható a fenti videó elején). Ülünk egy szobában egy asztalnál, előttünk egy vetítőgép, ebbe kell betennünk a következő megbízás instrukcióit tartalmazó szalagot. Ha végighallgattuk a felvezetést, elindulhatuk bevetésre - ezekből összesen négy van jelenleg, amikkel többszöri újrapróbálkozással is összesen 2-3 óra alatt lehet végezni. A játékidő elnyújtásában sokat segít, hogy a játék folyton ellenünk dolgozik, állandóan váratlan helyzetek elé állít, amiket gyorsan kell megoldanunk. Legtöbbször persze nem sikerül pár másodperc alatt összerakni, hogy mit is kéne tenni, de a következő nekifutásra már legalább számítunk arra, hogy egy mesterlövész megjelenik mögöttünk, vagy egy gránátokkal teli szekrényt találunk. Minden küldetés végén kapunk egy listát, ami sugallja, milyen interakciókat végeztünk el, és mi maradt még ki, illetve megpróbálhatjuk a feladatokat rekordidő alatt teljesíteni. Ha mindent ki akarunk pipálni, 4-5 órát simán eljátszhatunk vele.
Túléltem
A küldetések felépítésüket tekintve a szabadulószobákhoz hasonlítanak. Egy fix ponton állunk (vagy ülünk), teljesen körbenézhetünk, felvehetünk tárgyakat, melyek egy része hasznos, a többi pedig csak szórakoztatásunkra van ott (mint a rohadó szendvics vagy a kalap, amit a fejünkre tehetünk). Az egyik misszió során vegyületeket kell kevergetni, egy másikban figyelni kell arra, hogy a nyomás ne törje be teljesen egy víz alatti kabin ablakait, és ha látjuk, hogy valamelyik reped, szilikonpisztollyal kell beragasztanunk. A feladatok egyre komplexebbek lesznek, de igazán hosszasan csak az egyik misszóban (épp az említett tengeralattjárósban) kellett elgondolkodnom azon, hogy hogyan tovább. PlayStation Move-val teljesen természetesen nyúlhatunk oda bármihez, amit pedig nem érünk el, azt pár gombnyomással, telekinézissel vonzhatjuk magunkhoz. A Batman Arkham VR-ban szerencsétlenkedtem azzal, hogy a szoba teljes átrendezése nélkül nem volt elég hely körülöttem és ezért nem tudtam megfogni bizonyos dolgokat, de itt ezt a problémát nagyon ügyesen kiküszöbölték.
Az I Expect You to Die úgy, ahogy van, tökéletes. Európában jelenleg még nem elérhető, de hamarosan jönni fog, és mivel Észak-Amerikában jól futott, a Schell már tervez folytatást, vagy legalább DLC formájában pár új pályát. Teljesen nyitottak vagyunk az ötletre.