A Half-Life: Alyx eleve úgy kezdte, hogy a Valve-nél a VR lehetőségeit próbálgatták, csak később jött az ötlet, hogy akár ezt az univerzumot is használhatnák a körítéshez. Bevált: a Valve Index és más, PC-s VR szettek elképesztő mértékben fogytak, a játékot több tízezren kezdték el játszani a megjelenése napján. Ha láttatok a játékmenetéből bármennyit, hamar világossá válhatott, hogy ezt a VR-hoz találták ki.
Ugyanakkor a beszámolók alapján fontos elemekkel egészíti ki a teljes sorozat történetét, és megágyaz a folytatásoknak is. Nem mindenki engedhet meg magának egy elég erős PC-t és egy VR-szettet, így biztosan lesznek, akik megpróbálják VR-mentesíteni a játékot - ezt a Valve is tudja. A cégnél dolgozó Robin Walker, aki korábban a Team Fortress mod egyik alkotójaként vált ismertté (amiből ugye a Team Fortress Classic, majd a TF2 lett), a Polygonnak elmondta, valószínűnek tartja, hogy valaki már most az Alyx hagyományos módon játszható változatán dolgozik, csak idő kérdése, hogy elkészüljön. Ő maga nem tart ettől, de vannak a csapatban, akik félnek, hogy azok, akik VR nélkül játsszák a játékot, rosszabb élményt élnek át. Szerinte ha valaki azt állítja majd, hogy a módosított változat ugyanolyan jó, mint az eredeti, akkor valamit rosszul csináltak.
Ha tehetitek, mindenképp rendeltetésszerűen próbáljátok ki a Valve új játékát, megérdemli, és ti is megérdemlitek.