Hosszú kihagyás után a Valve vadonatúj játékot jelentett be az előző hónapban, ami ráadásul Half-Life is, de sajnos nem a nagyon régóta várt harmadik felvonás. Helyette egy egész érdekesnek tűnő VR alkotást kapunk, amelynek kapcsán a The Verge elbeszélgetett a stúdió egyik programozójával, Robin Walkerrel, így ismét fény derült néhány apróságra a Half-Life: Alyx játékélményét illetően.
Megtudtuk például azt, hogy a fejlesztők jelenleg nem tervezik bármiféle többjátékos móddal bővíteni az alkotást, ami azt jelenti, hogy vérbeli egyjátékos élményben lehet majd részünk. Erre igazából számítani is lehetett, de legalább most meg lett erősítve.
Walker elárulta, hogy az Alyx egy egyirányú kaland lesz, amelyben mindig előrefelé haladunk majd, viszont lesznek olyan szakaszok, ahol többféle utat is választhatunk. A bejelentő trailerben látott jeleneteket egyébként a játékból vették fel a srácok, habár szükség volt egy kis utómunkára, hogy ne akadozzon a fejmozgás a videóban.
Egyébként a Valve Index hardvere a játékkal együtt fejlődött, aminek hála a tesztelők egyre hosszabb ideig tudtak játszani szünet nélkül. Walker állítása szerint ma már 2-3 órákat játszanak az emberek, mielőtt szünetet tartanának, és még a legkisebb eszközölt változtatásnak is komoly hatásai lehetnek a játékélményre.
A Half-Life: Alyx 2020 márciusában jelenik meg PC-re, de még az is előfordulhat, hogy később PlayStation 4-en is játszható lesz. Nektek hogy tetszik eddig?