Napokon belül itt a Half-Life: Alyx megjelenése, ami visszahozza azt a szériát, amiről már mind lemondtunk. Gabe Newell most egy interjúban mesélt arról, hogy milyen tudatos döntés vezetett ahhoz, hogy a VR keretein belül valósítsák meg a majd másfél évtizede parkolópályára állított franchise következő felvonását.
A beszélgetésből kiderül, hogy a Valve fejese hatalmas reményekkel néz a VR technológia jövőjére, mivel szerinte nagyon kevesen ismerik fel, hogy milyen jelentősége van a virtuális valóságnak, ha egy olyan szintet ér el, amilyet a Mátrix című filmben láthattunk:
"Közelebb vagyunk a Mátrixhoz, mint azt az emberek gondolnák, nemsokára itt van az is. Persze a Mátrix egy film és nem foglalkozik egy csomó érdekes technológiai nüansszal, mint hogy hogyan néz majd ki egy világ, amiben agyba szerelhető számítógépek lesznek. Ennek hatalmas hatása lesz arra, hogy milyen élményeket gyárthatunk majd az embereknek."
Azt is hozzátette, hogy szerinte hamarosan elkészülnek azok a kezelőfelületek, amik az agyunkból érkező jeleket tudják megfigyelni, és az alapján reagálnak. Az igazság az, hogy ez a technológia már a '70-es évek óta létezik, és az egészségügyben egyre többet foglalkoznak vele, hiszen például a mozgássérült embereknek hatalmas segítség lenne, ha az agyukkal irányíthatnának bizonyos protéziseket.
Newell szerint közel a napja, hogy mindez a szórakoztatóiparba is megérkezzen, és a VR lehet az előfutára a jelenségnek, éppen ezért készül ilyen eszközökre a Half-Life: Alyx. Abban hisz, hogyha egyszer valóban rendelkezésünkre áll majd ez a technológia, az teljesen átalakíthatja a szórakoztatóipart, és aki nem kezd el ezzel foglalkozni, az rövid időn belül eltűnik majd a süllyesztőben.