Miután az utóbbi években egyre látványosabb erőfeszítéseket tett mindhárom konzolgyártó annak érdekében, hogy a korábbi generációk során megjelent és megvásárolt játékainkkal kedvünkre nosztalgiázhassunk a legújabb hardvereken is, talán nem tűnt túlzottan irreálisnak abban reménykedni, hogy a PlayStation VR 2 szintén besimul majd ebbe a trendbe. Igaz, a Sony semmilyen formában nem fűtötte ezeket az elvárásokat, mivel mostanáig nem beszélt a visszafelé kompatibilitásról.
Ahogy közeledik a PSVR 2 valamikor 2023 elején esedékes premierje, úgy derülnek ki szép sorjában a tudnivalók a következő generációs headsetről. Például nemrég lerántották a leplet a játékkínálat egy részéről. Ám míg az előbbi kifejezetten lelkesítő, a hivatalos PlayStation podcast legutóbbi adásában elhangzottakról már nem mondhatjuk el ugyanezt.
Nem fogja ugyanis támogatni a PSVR 2 a PSVR-ra megjelent játékokat, közölte a platformélményekért felelős vezető alelnök. Hideaki Nishino a döntést azzal indokolta, hogy a PSVR 2-t úgy tervezték meg, hogy valódi új generációs VR-élményt nyújtson. Ennélfogva jóval fejlettebb funkciókkal bír elődjénél, beleértve a kontroller haptikus visszajelzését, az adaptív ravaszokat, az indide-out trackinget (külső szenzorok monitorozzák a headset helyzetében bekövetkezett változásokat a felhasználó környezetéhez képest), a szemkövetést és a 3D hangzást. Mindebből pedig az következik, hogy a PSVR 2-es játékok fejlesztése más megközelítést igényel, mint egy generációval korábbi társaiké.
Confirmed on Sony's Official PlayStation Podcast: PSVR games are not compatible with PSVR2
— Nibel (@Nibellion) September 16, 2022
(Around 29:10)https://t.co/4BBjwlwitR pic.twitter.com/Dx4AWj3QYg
Ugyancsak gátja a visszafelé kompatibilitásnak, hogy a két headset követési képességei jelentősen eltérnek egymástól. A PSVR a PS Eye kiegészítőre támaszkodott, míg a PSVR 2 saját kameráira támaszkodva térképezi fel környezetét. Ugyanezek a szenzorok érzékelik a Sense kontrollerek által kibocsátott infravörös fényt, eközben az előd a PS Eye-on keresztül követte a Move és DualShock 4 vezérlők színes LED-jeit. Márpedig a PSVR-os játékok megkövetelik hogy az utóbbiak valamelyikével irányítsuk őket akkor is, ha PS5-ön játszunk, az új headset pedig nem tudja pontosan követni ezeket.