A Ubisoft hivatalosan is elismerte (mi mást tehettek volna a neten keringő gameplay anyagok tükrében), hogy kiszivárgott az Assassin's Creed Shadows megjelenés előtti, tehát korántsem végleges verziója (nem tudni, hogy pontosan mikori buildről van szó), azt vígan nyúzhatták azok, akik valamilyen úton-módon lecsaptak a játékra - és így nyilván spoilerekkel is eláraszthatták a világszőttest. Több helyen is felmerült a rajongók körében, hogy az egész szivárgása simán elképzelhető, hogy egy ordas nagy kamu, épp a francia kiadó "szivárogtatta ki" saját játékát. Akár azért, hogy nagyobb publicitást szerezzen (mintha abból nem kapna éppen eleget a játék a folyamatos balhék, botrányok miatt), akár azért, hogy így derüljön fény az esetleg még bent maradt hibákra, és gyorsan javítani tudják azokat. Ne szépítsük: mindkét feltételezés brutálisan méretes sületlenség.
Ha valaki hatalmasat veszített a szivárgáson, az épp a Ubisoft. Nem véletlenül csúsztattak többször is a Shadows megjelenésén (ne felejtsük el, eredetileg már 2024-ben játszanunk kellett volna vele), rengeteg múlik azon, hogy hogyan fog teljesíteni a játék (nem túlzás azt állítani, hogy a cég jövője múlik rajta), ezzel pedig kéz a kézben jár az, hogy milyen minőséget képvisel. Itt most nem férnek bele a szokásos Ubisoft bugok és tessék-lássék megoldások, szóval keményen ráfeküdtek a gyomlálásukra. És értelemszerűen azt akarták, hogy a nagyközönség csak és kizárólag ebben a végleges formában találkozzon majd a játékkal. Az ennek érdekében végzett munka pedig jelenleg is javában folyik.
A játékfejlesztés ugyanis még azon a ponton sem áll meg, hogy elkészül az aranylemez, vagyis megindul a kész program sokszorosítása, és a lemezes kiadások elindulnak a világban mindenfelé a boltok irányába. A day one patch kalapálása még ezután is a fejlesztőcsapat elsődleges feladata, és tulajdonképpen az utolsó pillanatig keményen dolgoznak azon, hogy a lehető legjobb minőségben indíthassátok el az adott címet. Oké, ez persze komikusan hathat annak tükrében, milyen állapotban tudnak manapság megjelenni bizonyos játékok, de azért a cél világos: ha nem is lesz tökéletes a végeredmény, a lehető legközelebb kerüljön ahhoz. Épp ezért konkrétan lehetetlen, hogy szánt szándékkal kerüljön ki akár a Shadows, akár más játék a tervezett időpont előtt.
Ez már csak azért is hatalmas kárt okoz a stúdiónak, mert más szemmel néz a játékokra a felhasználó és az újságíró (vagy tartalomgyártó tesztelő): gyakran a day one patch még nincs benne a tesztverzióban, ekkor viszont az a szokás, hogy az ismert és időközben a háttérben már orvosolt hibákról konkrét listát ad a kiadó. Világosan megmondják, hogy igen, a tesztelés alatt még előjöhet X vagy Y hiba, tudunk róluk, és javítjuk is őket épp, a megjelenéskor élesedő day one patch már hozni fogja a megoldást. A most kiszivárgott Shadows esetében nyilván senkinek sincs a kezében ilyen lista. De úgy általában is: a fentebb taglaltakat az átlagos felhasználó nem tudja, nincs velük tisztában, ő azt gondolja, hogy az internetről összekotort, kiszivárgott játék pontosan, egy az egyben az, amit jó pénzért meg lehet majd venni március 20-tól. Nos, nem az.
Találkoztam olyan véleménnyel is, miszerint a Ubisoft a csődre hajt, saját magát akarja egyre jobban elértékteleníteni, ezért "fokozza a botrányokat" a szándékos szivárogtatással. Hát persze... Mi mást akarna egy bukás szélén táncoló óriáscég, mint a saját értékét rombolni, és arra játszani, hogy olcsóbban vásárolja fel valaki, magyarul a kevesebb pénzért kelljen megválni az egész brancstól. Teljesen életszerű, ha azon gondolkodtok, hogy szorult helyzetetekben el kell esetleg adnotok az autótokat, akkor nyilván egy rozsdás szöggel előtte alaposan megkarcolgatjátok a lakkozást, hiszen így kevesebbet adnak majd a járgányért, tiszta haszon az egész.
Nyilván nem tudjuk, ki is főleg miért szivárogtatta ki az Assassin's Creed Shadows (a legvalószínűbb persze az, hogy valaki pusztán szemétségből, és nincs semmiféle duplacsavar a sztoriban), de igazából egyvalaki van, aki ténylegesen nyerhet is ezzel: ez a szereplő pedig nem más, mint az a Tencent, aminek valóban megéri lenyomni a Ubisoft árát, hogy még olcsóbban kebelezhesse be a vállalatot, ha pedig a Ubi teljesen elértéktelenedik, akkor a Guillemot sem dobhat be olyan ötleteket, hogy rendben, eladjuk a céget, de azért hadd maradjon nálunk a kormánykerék - merthogy elvileg éppen ezt szeretnék elérni. Egy teljesen legatyásodott Ubisoft esetében elég furcsa lenne, ha össze tudnának hozni valami efféle kármentést, ebben az esetben egy csekket fognak kapni és maximum egy közepesen kedves hátba veregetést, miközben egy papírdobozba csomagolják az irodai fikuszt és a családi fotókat.
Végeredményében a szivárgás nem csak a franciáknak rossz azonban, hanem minden játékosnak. Mostantól közel egy hónapig bármikor, bárhonnan szembejöhetnek olyan spoilerek, amik sikeresen szét tudják barmolni a meglepetés örömét.