Hirdetés

A konzolos egérmutató nem egy köpnivaló dolog ám

|

Van úgy, hogy konzolon is kényelmesebb egy mutatóval navigálni, mint menüpontokon átlépkedni.

Hirdetés

Értem én: ha valami rendhagyó, az automatikusan rossz is, mert a világnak van egy rendje, és aki megbontja, inkább bújjon vissza sötét üregébe, és egyen főzeléket villával.

Na, de álljunk meg egy pillanatra: tényleg nem lehet úgy élni, hogy az üdítős üvegekre rögzítve van a kupak? Valóban olyan nehéz nem 100%-ra tölteni és nem 0-ra meríteni a telefont?

Tényleg a játékipar legnagyobb bűne konzolon egérmutatót használni?

Szerintem nem, sőt, a top 3-ban sincs nálam, ugyanis láttam már nem egy olyan menürendszert, aminél ha egyesével kellett volna a menüpontokon lépegetnem, lehet, hogy inkább letöltöm a Candy Crush Sagát, és azzal játszom (pedig az már abszolút a türelmem vége lenne). Ott van például a leggyakrabban emlegetett példa, a Destiny, aminél az inventorykezelés ugyancsak sokkal egyszerűbb így, mintha echte konzolos megoldást alkalmaztak volna.

Hirdetés

Egyes játékok esetében valóban egyszerűbb a konzolos, lépegetős megoldás: ha nem kell dolgokat pakolásznunk, nincsenek a skillfákon átlós elágazások, amikhez nehézkesen tudunk csak lelépni a négyirányú padokkal, de még a rugalmasabb, de nem mindig szándékunk szerint működő analógokkal is. Azt viszont hiszem, hogy ahol a fejlesztők a kurzor mellett döntöttek, ott sokszor ezt őszintén jobbnak látták, nem csak lusták voltak a kezelőfelületet több platformra egyenként optimalizálni.

Azt megértem, hogy a kurzor analóggal való mozgatásának lassúsága frusztrációt okoz egyeseknél - ennek szabályzása minden játéknak része kellene legyen, ezt aláírom. Na, de ha ez megvan, mi szól még a konzolos kurzorhasználat ellen? Hogyan lehetne kényelmesebb az olyan összetett játékok menüjében való cselekvés, mint a Far Cry-ok vagy az Assassin's Creedek?

Nem mindenhol tudom azért védeni: ott van például a Microsoft Flight Simulator, amiben egyenesen problémás ez a megoldás. Tegyük fel, hogy azért töltjük le a játékot, hogy megnézzük, hogyan mutat lakhelyünk, szülőházunk, vagy egy-egy látványosság az égből. Közel repülünk, ám ahelyett, hogy egy gombnyomásra leszünetelhetnénk a játékot, meg kell nyitni egy menüt, a kurzorral kiválasztani a szünetelést, és úgy rányomni - miközben a gépet jobb esetben is a robotpilóta irányítja, rosszabb esetben meg száll tovább, míg nekünk sikerül 1-2 másodperc alatt véghez vinni a stoppolást. Ezt követően legalább már drónozhatunk is, de akkor is: mind ez, mind egyéb, itt elérhető menüpontok megnyitása fájdalmasan, szükségtelenül kényelmetlen.

Szintén nem jó ötlet a játékok irányításánál használni, annak én sem vagyok híve: vannak már bejáratott irányítási metódusok konzolos stratégiai játékokhoz, nyugodtan lehet azokból inspirálódni.

Ti mit gondoltok? Maradjon a kurzor konzolon, vagy menjen a pokolba, aki ezt használja valami konzolosabb módszer helyett? Vagy legyen inkább minden játéknak egér-billentyűzet támogatása, és ne is legyen kérdés, melyik irányítóeszköz a felsőbbrendű?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)