Ott ugyan még nem tartunk, hogy az iparág páriája lenne az Activision Blizzard - és valószínűtlen, hogy valaha is idáig fajuljon a helyzet -, de tény és való, hogy egyre kevesebb partnere érzi úgy, hogy kifizetődő számára a továbbiakban is üzletelni a Bobby Kotick irányítása alatt gigászira nőtt, ám az elmúlt félévben PR-katasztrófát PR-katasztrófára halmozó kiadóvállalattal.
Néhány hónap alatt a PlayStationtől a Nintendón át a Microsoftig számos meghatározó piaci szereplő elhatárolódott az Activision Blizzardtól, és neves szponzorok vonták meg a támogatásukat a cég rendezvényeitől. Most pedig a LEGO döntött úgy, hogy behúzza a kéziféket, és átgondolja, hogyan tovább, sőt egyáltalán lesz-e tovább...
A két cég együttműködése éveken át kölcsönösen gyümölcsözőnek bizonyult, Overwatch témában több szett is napvilágot látott. A következőnek, az Overwatch 2 Titan készletnek 2022. február 1-jén kellene megjelennie, de lefújták és bizonytalan ideig elhalasztották.
"Pillanatnyilag kiértékeljük együttműködésünket az Activision Blizzarddal azon aggodalmak hatására, amelyek felmerültek a cég munkahelyi kultúrájával kapcsolatban, különös tekintettel a női alkalmazottakkal való bánásmódra, valamint a sokszínű és befogadó környezet megteremtésére."
- áll a LEGO közleményében. Az mindenesetre nem derül ki belőle, hogy milyen sorsot szánnak a már minden bizonnyal legyártott szetteknek. Ha netán végleges szakításra kerülne sor, akkor kizárt, hogy valaha is kereskedelmi forgalomba kerüljön, ellenben a gyűjtők körében valószínűleg nagy keletje lenne.