Hirdetés

A Baldur's Gate írója szerint 20000 órányi Dungeons & Dragons csinált belőle RPG-szakértőt

|

A formula egyszerű: hívd össze a haverokat minden héten, kísérd el őket világmegváltó kalandjaikra, aztán ripsz-ropsz, írd meg a Baldur's Gate sztoriját.

Hirdetés

Herbert Simon és William Chase pszichológusok szerint nagyjából 10 000 órányi tanulásra, gyakorlásra van szükség, hogy valaminek a mesterévé váljunk. A hatékony, elszánt gyakorlás messze lehagyja a tehetség mítoszát, ennek pedig a Baldur's Gate dizájnere és írója, James Ohlen az egyik legjobb élő példája.

A Rock, Paper, Shotgun elkapta az ipar egyik legfontosabb alkotóját pár szó erejéig, és kifaggatták őt múltjáról, arról, mi vezette oda Ohlent, hogy az első Baldur's Gate-től az Anthemig minden BioWare produkcióba belenyúlhasson.

Hirdetés

Az interjú során elmesélte, hogy sokat köszönhet a Dungeons & Dragonsnek. A '90-es években egy képregényboltot menedzselt, ahol bőven volt ideje D&D kampányokkal foglalkozni.

"Azt hiszem, hogy mire a BioWare-hez kerültem, vagy 20 000 órányi mesélésen voltam túl. Nevetséges volt az egész. A barátságaimat, a karrieremet, a mentális egészségemet, mindent a D&D-nek köszönhetek."

Azután, hogy Ohlent felvették a stúdióhoz, annak társalapítója biztatta őt a dungeon master jegyzeteinek felhasználására. Ohlen először ellenezte az ötletet (egy kicsit nárcisztikusnak érezte), de aztán előhúzta a mappáját, tele helyszínekkel, sztorival, karakterekkel, történetekkel. Ebből a mappából érkezett Minsc és Boo is, akik a sorozat két ikonikus szereplőjévé váltak.

Az elmúlt 4 évet én is a DM screen mögött töltöttem, és pontosan tudom, hogy mi rejlik egy ilyen mappában. Jó tudni, hogy Ohlen arra használhatta a jegyzeteit, hogy játékipari klasszikusokat építhessen belőle.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)