Amikor a közösség tagjai megkérdezték tőlem, hogy melyik könyvekre van szükségük a hobbihoz, akkor a 2014-es Dungeon Master's Guide-ot a sor legtávolabbi végébe raktam.
Az alapszabályokat lefedő hármas (Player's Handbook, Dungeon Master's Guide, Monsters Manual) leggyengébb része egyértelműen a középső oszlop volt: a DMG-ben ugyan vannak szabályvariációk és varázstárgyak, de a kötet nagy része felesleges színezékkel volt feltöltve. Ha meg akartad tanulni a kalandmester szerepét, akkor jobban jártál egy majd' 10 éves YouTube sorozattal, mint a szabálykönyvvel.
Amikor Chris Perkins és csapata leültek, hogy modernizálják a 2014-ben indított ötödik kiadást, akkor a céljuk az volt, hogy átrendszerezzék a könyveket, és felújítsák a szabályokat. Ennek a melónak már darabkája beért a 2024-es Player's Handbookkal. Az új könyv mesteri ügyességgel rakta rendbe a 2014-es katyvaszt, és bár évekig fogjuk még hallgatni a vitákat a Divine Smite bónusz akcióra való száműzéséről, a lényeget egyértelműen sikerült elérni: veszteségek nélkül modernizálni az eddigi legsikeresebb D&D kiadást.
A PHB azonban 2014-ben sem volt rossz, sőt. Megágyazott egy podcastek és videojátékok népszerűsítette TTRPG-nek, ami jelenleg milliók kedvenc hobbijának alapköve. A valódi probléma a DMG volt, aminek új verziója a napokban válik elérhetővé.
"A 2014-es DMG legnagyobb hibája a struktúra volt. A szabályok össze-vissza voltak abban a könyvben. Azzal kezdte az egészet, hogy beledobott téged a világépítés legmélyébe, ahelyett, hogy a kalandmesterség alapjaival fogadott volna. Ezért is alakult ki egy olyan felfogás, hogy ha meg akarod tanulni a KM munkáját, akkor a kezdő készlettel kezded, és nem a DMG-vel."
A Dungeons & Dragons csapatának vezető dizájnere, James Wyatt a fentiekhez hozzátette, hogy az új könyv ténylegesen a kalandmesterek tankönyve lesz.
"A legfőbb célunk végig az volt, hogy minden, ami a könyvben van, az hasznos információ vagy olyan tanács legyen, amit teszteltünk, kipróbáltunk, és a helyi mestereinkkel is megvitattunk. Mindig is elszomorított, amikor azt hallottam, hogy valaki nem olvasta a DMG-t, vagy nem is igazán tudja, hogy mi van benne. Remélhetőleg az újfajta rendszerezés segít majd ezt a problémát megoldani, ahogy az is, hogy kevesebb olyan dolog lesz a könyvben, amire nincs szüksége senkinek."
Chris Perkins, a Dungeons & Dragons kreatív vezetője a következőt fűzte a könyv megjelenéséhez:
"A helyzet most nagyon más, mint 2014-ben volt, amikor az alapoktól kellett egy új rendszert összeraknunk. Nem robbantottuk szét a kiadást, nem alakítottuk azt át gyökeresen. Ennek köszönhetően meg tudtuk nézni, hogy mire van igazán szüksége a mestereknek, és végigmentünk a listánkon. És egyébként jelentősen többet költhettünk művészeti anyagokra is. Egy szebb, hasznosabb, és könnyebben átlátható könyvet raktunk össze, hasznosítva az elmúlt évtized leckéit."
Az új Dungeon Master's Guide 2024. november 12-én jelenik meg. A D&DBeyond legmagasabb szintjének előfizetői már október 29-én, míg az egyel alacsonyabb szintű előfizetői november 5-én férhetnek majd hozzá.