Kellett hozzá egy kis idő, hogy lendületbe jöjjön a videojátékok Netflixének kikiáltott Xbox Game Pass, növekedésnek induljon az előfizetők száma, és ne csak az indie-k, hanem a nagyobb kiadók is fantáziát lássanak a szolgáltatásban. Márpedig az, hogy egyre több AA sőt AAA kategóriás játék megjelenése esik egybe a Game Pass katalógusában történő debütálásával, semmiképp sem elhanyagolható fegyvertény.
Természetesen akadnak olyan piaci szereplők is, akik kételkednek abban, hogy megtérülhet a Microsoft befektetése, vagy úgy gondolják, hogy igazából csak arra jó, hogy az életciklusuk végén lévő, már nehezen eladható játékok nyugdíjas otthonaként szolgáljon.
Strauss Zelnick, a Take-Two CEO-ja az utóbbiak táborát erősíti, vagyis ahogy ő fogalmazott, semmi értelme annak, hogy a frontvonalban lévő címek bekerüljenek a Game Passba. Indoklásában kitért a Netflix és a Microsoft előfizetéses rendszere közötti legmarkánsabb különbségre, ami az általuk kínált kikapcsolódási formából fakad. Szerinte egy átlagos netflixező havonta 150 órát tölt filmek és sorozatok bámulásával, míg a gamerek csak 45-öt játékkal. Ebből pedig arra a következtetésre jut, hogy sokkal kevesebb játékot (4-5-öt) próbálnak ki az emberek ennyi idő alatt, mint ahány mozgóképes produkciót (100-at) megtekintenek.
"Fogyasztói szemszögből nézve tehát nem világos, hogy van-e értelme az előfizetéses modellnek, legalábbis sokak számára."
- vélekedik Zelnick.
Persze a GTA-t, a Red Dead Redemptiont és az NBA 2K éves kiadását nem biztos, hogy egy kalap alá lehetne venni az olyan kevéssé ismert, vagy akár teljesen új IP-kel, mint az Outriders. Mert míg az előbbi rajongótábora óriási, és gyakorlatilag borítékolhatóak a sok milliós/tízmilliós eladások, addig egy nagyobb kockázatot jelentő címnek pont hogy jól jön, ha minél többen ismerik meg és próbálják ki, majd döntenek úgy, hogy meg is veszik.
Ti mint gondoltok erről?