Kétségtelenül izgalmas időket él a konzolos piac, hiszen a Microsoft és a Sony valóságos fegyverkezési versenyt indítottak a pozícióik megerősítésére. A redmondiak az elmúlt évek során behúzták a Bethesda mögött álló ZeniMax Mediát, most pedig az Activision Blizzard megszerzésén dolgoznak, míg a kisebb költségvetéssel gazdálkodó japánok ugyancsak sorra vásárolják fel a stúdiókat a Housemarque-tól a Bungie-n át a Havenig.
A Sony legutóbbi pénzügyi beszámolóján ismét megerősítést nyert, hogy a vállalat továbbra is a hagyományos úton értékesített minőségi címekben bízik, a siker érdekében pedig komoly összegeket borít a készülő projektekre.
A befektetőknek tartott tájékoztatón ugyanis elhangzott, hogy további 40 milliárd jent, vagyis több mint 110 milliárd forintot fektetnek a PlayStation Studios szárnyai alatt kalapált játékokba.
"Terveink szerint körülbelül 40 milliárd jennel növeljük a szoftverfejlesztési kiadásainkat a meglévő stúdióinknál készülő szoftverek megerősítését célozva. […] A jövőt illetően az a célunk, hogy a belsős szoftverek megerősítésével és több platformon történő megjelentetésével erősítsük a videójátékos üzletágunkat."
Ami a multiplatform megjelenéseket illeti, ezen minden valószínűség szerint a PS4/PS5-ös rajtokat, illetve a számítógépes terjeszkedést érti a vállalat. A Horizon Zero Dawn és a God of War sikeres portolását követően a PC-s tábor meghódítása annyira fontos lett a Sony stratégiájában, hogy egy álláshirdetés alapján külön vezetőt állítanak a művelet élére.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
A cég egyértelmű összefüggést lát a játékokba tolt pénzmag és a siker között, amit azzal a párhuzammal igyekszik bizonyítani, hogy a 2017-es pénzügyi év óta 17%-kal nőttek az erre fordított kiadásai, míg az exkluzívok eladásából származó bevételek 19%-os gyarapodást produkáltak.
A házon belüli stúdiók pénzben fürösztésén túl további felvásárlásokra is számíthatunk, amit a PlayStation felett bábáskodó Sony Interactive Entertainment első embere, Jim Ryan erősített meg, illetve egy másik álláshirdetés is árulkodik róla, hogy egy vállalatfejlesztési igazgatóra bízzák a jövőbeli akvizíciók alanyainak felkutatását.
Nagy kérdés viszont, hogy miként fékezi majd a Sony nyomulását az elhúzódó készlethiány, a legutóbbi negyedév eladási adatai alapján ugyanis messze nem fogyott annyi PlayStation 5 konzol, mint amivel a vállalat számolt, s amennyit - vélhetően - az emberek vettek volna, ha nem lenne több hónapos várólista a gépre.