Bár az Epic Games Store továbbra is veszteséges, az Epic Gamesnek nem kell aggódnia, elvégre a Fortnite úgy termeli a bevételt, mintha pénznyomda lenne, pláne mióta bejött a LEGO Fortnite, amely a battle royale-nál is sokkal népszerűbbnek bizonyult.
Azzal valószínűleg senkinek sem okozunk meglepetést, hogy a Fortnite-ban eszméletlenül sok időt töltenek el a játékosok, viszont egy elemzőcégnek, az Ampere Analysisnek köszönhetően már számszerűsíteni is tudjuk, hogy pontosan mennyi időt rabolt el tavaly.
Az Ampere munkatársa, Louise Wooldridge jelentése szerint 2023 rekordév volt a Fortnite számára: bár az Epic Games virtuális játszótere egész évben hullámzó növekedést produkált, az év utolsó hónapjaiban jelentős mértékben megugrott a havi felhasználók száma.
Novemberre már 146 százalékkal nőtt a játékosok mennyisége, de a csúcsot decemberben érte el, köszönhetően a további 9%-os növekedésnek (természetesen ezek a Fortnite OG visszahozásának és a LEGO Fortnite bemutatásának köszönhető). Emiatt az Epic Games első lett a kiadók között, ha a piaci részesedést a havi aktív felhasználók alapján mérjük, de van ennél durvább adat is.
A Fortnite-tal összesen több mint 1,6 milliárd órát játszottunk tavaly, amely több, mint a Call of Dutyban, az EA Sports FC 24-ben, a Grand Theft Auto V/Online-ban és a Robloxban töltött idő együttvéve. Azt azonban Wooldridge kihangsúlyozta, hogy ezek a statisztikák csak a PlayStation és Xbox kiadásokra vonatkoznak, a PC-t is beleszámolva valószínűleg másképpen festene az összkép.