A játékipar trendjeit nem egyszerű kiismerni, így azt sem könnyű megválasztani, milyen platformra készítsen játékokat egy adott stúdió. Tim Sweeney, az Epic Games alapítója mesélt egy, a Glixelnek adott interjúban arról, ők hogyan próbáltak helyes döntést hozni a PC és a konzolok között.
Az interjúban szóba került, hogy az Epic kifejezetten PC-s stúdióként indult, ám idővel változtatniuk kellett.
"A PC-s bevételek zuhanni kezdtek akkortájt, mikor a BitTorrent és a Napster megjelent. A kalózkodás rendkívül könnyen hozzáférhető volt a szélessávú internetnek hála. Így a PC nem egy olyan platform képét mutatta, ami alkalmas lett volna olyan léptékű játékok készítésére, mint amire mi vágytunk. Mi a Gears of Wart akartuk elkészíteni."
Sweeney később konkrét számokra is kitért, amik alapján úgy értékelte utólag, hogy az Xbox 360-as korszakuk hatalmas siker volt. Viszont az is kirajzolódott, hogy ez a jó sorozat sem tartható fent örökké.
"Az első Gears of War 12 millió dollárból készült és nagyjából 100 millió bevételt hozott. A Gears of War Judgment már nagyjából 60 millióba került és ugyanúgy 100 milliót hozott vissza. Ahogy közeledtünk az új konzolgeneráció, az Xbox One és a PlayStation 4 felé, láttuk, hogy a költségek valószínűleg megint megduplázódnak majd, de a játékostábor nem nőtt volna a kétszeresére"
- fejtette ki a stúdió vezetője.
Az Epic feje szerint az utóbbi években megint annyit változott a játékipar és a közönsége, hogy ismét érdemes a PC-t az első helyre tenni. Szerinte ugyanis az első játékélményeiket mobilon szerző gamerek nagyobb valószínűséggel kötnek ki egy PC, mondjuk egy viszonylag mobilis laptop, mint egy fix helyen lévő konzol előtt. Ráadásul a hardcore réteg komoly hányada is PC-n játszik, olyan, folyamatosan bővülő játékokkal, mint a Dota 2, a League of Legends, vagy éppen az Overwatch. És minden bizonnyal Sweeney és csapata ilyen sikerjátékok között látná szívesen a Paragont is.