Ugyan kiemelkedően értékes IP-k vannak az Activision Blizzard tulajdonában, a megfelelő szakemberek nélkül a vezetőség nem tud semmit sem kihozni belőlük. Az utóbbi években nem kizárt, hogy a tehetség és a tapasztalat tekintetében megcsappantak a készletek a kiadóóriáshoz tartozó stúdióknál, ugyanis a több körben történt leépítések mellett több kulcsfigura is távozott, részben saját indokok, részben a céget övező botrányok miatt. Így nem meglepő, hogy a megbízható kollégákat igyekszik minél szorosabb kötelékekkel magához fűzni a vállalat, ez történt nemrég a Vicarious Visions csapatával is.
A stúdió hivatalos Twitter-fiókjára kedden került ki az üzenet, miszerint a cég hivatalosan is egyesült a Blizzard Entertainmenttel, és a stúdiót ezentúl Blizzard Albanynek hívják majd. A csapat továbbra is a megszokott, New York államban található főhadiszállásán marad, de teljes mértékben beillesztik őket a Warcraft, Starcraft, Overwatch, és Diablo franchise-okat építgető cég szerkezetébe. Az 1991-ben alapított Vicarious Visions egyébként már 2005. óta az Activision tulajdonát képezi, így túl sok függetlenséggel eddig sem rendelkezett.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A csapat feladatai közé már meglévő sorozatok és játékok hordozható gépekre, illetve a Nintendo otthoni konzoljaira történő átültetése tartozott. Számos Tony Hawk, Guitar Hero, és Skylanders játék után ők kapták meg például két felújított játékgyűjtemény, a Tony Hawk's Pro Skater 1+2, és a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy fejlesztésének feladatát (immár egyedül), de segédkeztek a Destiny 2, illetve a Diablo II: Resurrected megalkotásában is. Miután az utóbbi cím volt az egyetlen játék, ahol nem a kiadó activisionös felének segítettek be, meglepő lehet, hogy mégis a Blizzard kötelekéhez csatlakoztak, de bizonyára okkal döntöttek így a vezetők.
Azt természetesen még nem tudjuk, hogy saját projekten dolgozik-e majd a Blizzard Albany, vagy már meglévő, az irvine-i csapattól érkező ötletek támogatásán és megvalósításán. A játékosok a közösségi médiában adott reakcióik alapján mindenesetre nem örülnek, sokan sajnálják, hogy az egykori Vicarious Visions várhatóan nem dolgozhat majd kifejezetten új ötleteken.