Még nagyjából egy hete írtunk arról, hogy merre is halad jelenleg eladások alapján a konzolpiac és már akkor is világos volt, hogy a Sony PlayStation 4 egy darabig még biztosan az élvonalat fogja erősíteni, de az új adatok alapján úgy tűnik, hogy a még aránylag feltérképezetlennek mondható virtuális valóságok területén is sikerült jól elkapni a cégnek elkapnia a fonalat.
Az IDC adataiból derült ki, hogy az idén júniusig tartó három hónapos intervallumban körülbelül ötszázezer darab kelt el a PlayStation VR-ból, ami azt jelenti, hogy komoly előnnyel rendelkezik az olyan nagyobb konkurensekkel szemben is, mint az Oculus Rift vagy a HTC Vive. Érdekes módon a Sony Interactive Entertainment vezérigazgatója, Andrew House szerint ez nem feltétlenül annyira jó dolog hosszútávon:
"Nem teljesen érzem jónak azt, hogy ekkora előnnyel vagyunk piacvezetők a VR eszközök területén. Egy ilyen fiatal piacon szükség van arra, hogy több platform is jól teljesítsen, ha azt akarjuk, hogy kiépüljön ennek a közönsége."
Mindenképpen lehet igazság abban, amiről House beszél, habár szerintünk azért továbbra is az mondható a VR legnagyobb nehézségének, hogy kevés olyan igazán ütős és teljes értékűnek mondható cím van rá, ami miatt megéri beruházni rá, főleg ha belegondolunk abba, hogy milyen borsos áron kínálják ezeket az eszközöket.