Hétfőn, azaz holnap veszi kezdetét a Epic és az Apple bíróságon vívott csatározásának újabb felvonása, ennek örvén pedig egy sor fontos értesülés látott napvilágot az ügyben tanúként érintett Microsoft háza tájáról. Ezekből tudhattuk meg azt is, hogy a megjelenést követően mennyi ideig marad exkluzív a S.T.A.L.K.E.R. 2 és a The Gunk.
Emellett fény derült egy, az előbbieknél jóval nagyobb jelentőséggel bíró, akár a játékipar egészét felforgató tervre is. Nagyon úgy tűnik, hogy a Microsoft nem áll meg a PC-nél, hanem szakítva az évtizedes gyakorlattal jelentősen mérsékli a konzolos játékeladások után fizetendő járulék mértékét.
Mint ismeretes, a játékiparban hosszú-hosszú időn át hagyományosan minden egyes értékesített játék után az adott platform birtokosa (Nintendo, Sony, Microsoft, Valve stb.) 30 százalékot kapott a befolyt összegből. Ezt a hagyományt vette semmibe az Epic Games, amikor beröffentette a Steam riválisának szánt Epic Games Store-t. És hát lássuk be, nehéz kommunikációs kihívás elé állított minden iparági szereplőt, amelyik ezt követően arról igyekezett meggyőzni a fejlesztőket, hogy nem baj az, ha kevesebb pénz marad náluk.
Nos, a már említett iratokból világosan kiolvasható, hogy a Microsoft vagy arra készül, hogy a konzolgyártók közül elsőként hajlandó lesz 30 százalék helyett 12-vel is beérni, vagy pedig azt, hogy tavaly még ilyen szándéka volt, de ez időközben megváltozott. Mindenesetre a The Verge-nek annyit nyilatkozott a cég képviselője, hogy e pillanatban nincs tervben, hogy változtassanak az eddigi gyakorlaton.
Ha mégis meglépné ezt a Microsoft, azzal az Xbox platform még vonzóbbá válna főleg a kisebb, független fejlesztők szemében, arra sarkallva a Sonyt és a Nintendót, hogy ők is lemondjanak bevételük egy igencsak jelentős, dollármilliókban mérhető hányadáról.