Kétségkívül az a Game Pass legvonzóbb tulajdonsága, hogy számos játék már a megjelenés napján elérhető az előfizetéssel, kezdve az Xbox Game Studios belsős címeivel, és most már a Bethesda játékaival is. Ha pedig minden terv szerint alakul, akkor talán még idén, de valószínűbb, hogy majd csak 2023-tól, az Activision Blizzard égisze alatt készülő alkotásokra is ugyanez fog vonatkozni.
Ha pedig mindez nem lenne elég, ott vannak még a külsős játékok - leginkább indie-k, de egyre nagyobb számban AA, sőt AAA kategóriások is -, amelyek közül nem egy közvetlenül a Game Pass katalógusában debütál, de természetesen már annak is örülnek az előfizetők, ha nem azonnal, hanem csak pár hónappal később játszhatnak velük.
Az utóbbi halmazba sorolható a tavaly október 26-án érkezett Marvel's Guardians of the Galaxy, amely négy és fél hónappal később már a Game Pass-előfizetők rendelkezésére állt. Hogy mennyiért, az az egymillió dolláros kérdés, sőt lehet, hogy inkább öt- vagy tízmilliósat kellene mondanunk. Ugyanis az MST Financial elemzője, David Gibson a Microsoft által fizetett összeget öt- és tízmillió dollár közé helyezi. Ennyibe került szerinte, hogy a Square Enix valamennyi időre átengedje Peter Quillt és csapatát.
For all those who wonder where these numbers come from- I have been covering Square Enix as an Analyst for 15yrs and talk to them regularly. Terms of a Xbox agreement are confidential but these are my estimate based in discussions with Square and others .
— David Gibson (@gibbogame) March 26, 2022
Gibson becslését a Square Enix munkatársaival és másokkal folytatott diskurzusokra alapozza, saját hitelességét pedig azzal támasztja alá, hogy már 15 éve foglalkozik a kiadóval elemzőként, és rendszeresen beszél a képviselőivel. Hozzátette még, hogy ezzel a megállapodással olyan áron jutott a Microsoft a játékhoz, mintha kópiánként csak 2 dollárt fizetne, amikor az épp 29-be kerül.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
A kiadónak pedig azért lehet előnyös az üzlet, mert mint tudjuk, hiába emelték pajzsukra a szolgáltatásalapú és open world játékoktól megcsömörlött kritikusok, a játékosok zöme óvakodik esélyt adni neki, ezért aztán nem is fogy úgy, ahogy remélték. Vonakodásuk érthető, valószínűleg nem akarták még egyszer megégetni magukat a Marvel's Avengers után.