Rengeteg játékos állt értetlenül a Sony döntése előtt, amikor a konzolgyártó 2021 tavaszán váratlanul felszámolta a tokiói székhelyű Japan Studiót (2006 előtt Sony Computer Entertainment Japan), melynek gyökrei egészen az első PlayStation konzolig nyúlnak vissza. A nagy múltú csapat, melynek egy része beolvadt más részlegekbe, leginkább az Astro Bot játékokat gondozó Team Asobiba, olyan alkotások munkálataiban vállalt oroszlánrészt, mint a Gravity Rush, a Patapon, az Ape Escape, a The Legend of the Dragoon, a LocoRoco vagy a Knack.
Korábbi érdemek ide vagy oda, a Sonytól nemrég távozott Shuhei Yoshida szerint a Japan Studio megszűnése elkerülhetetlen volt a videójáték-piac átalakulása miatt. A kisebb, úgynevezett AA játékok egyre nehezebben találtak közönségre, miközben a Sony egyre inkább a nagy költségvetésű AAA címekre és a live service modellekre helyezte a hangsúlyt.
Ebben a környezetben a Japan Studio nem tudott elég sikeres játékokat készíteni ahhoz, hogy igazolja a fennmaradását, és bár a Sacred Symbols+ podcastnak nyilatkozó Yoshida próbálta támogatni az új projekteket, már nem kapott zöld utat a vezetéstől, emiatt nem valósulhatott meg például a Sonynál a Gravity Rush 2 rendezője, Keiichiro Toyama új ötlete sem.
A stúdió bezárása után a fejlesztők többsége máshol folytatta, Toyama például megalapította a Bokeh Game Studiót, amely később a Slitterhead című horrort fejlesztette. Yoshida úgy véli, hogy a közelmúltban bejelentett Ratatan, a Patapon szellemi örököse viszi tovább a Japan Studio hagyatékát, mivel a Sony már nem készítene hasonló játékot.