Eredményes 12 hónapot zárt a Square Enix, ugyanis a március 31-ével véget ért 2022-es pénzügyi év során 32,7 milliárd jennel (93,7 milliárd forinttal) 365,2 milliárd jenre (1046 milliárd forintra) növelte bevételeit az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A mixen belül a mobilos és böngészős játékok, valamint az MMO-k hozzájárulása növekedett, az ún. HD játékoké (ide tartozik például a Babylon's Fall és a Marvel's Guardians of the Galaxy) viszont csökkent, továbbá kevesebb dobozos játékot értékesített a kiadó, mint egy éve, de még mindig lényegesen többet, mint két évvel korábban.
A nyilvánosan elérhető jelentésből azonban nemcsak azt olvashatjuk ki, hogyan teljesítettek a Square Enix egyes részlegei és játékai, hanem hogy milyen terveket szövöget a vállalat a jövőre nézve. Márpedig sokan kíváncsiak arra, hogy mihez kezd a kiadó, miután rendkívül kedvezőnek tűnő összegért, alig 300 millió dollárért eladja a Crystal Dynamics, Eidons Montréal és Square Enix Montréal stúdiókat, valamint több IP-t (Tomb Raider, Deus Ex, Thief stb.) az Embracer Groupnak.
Először is fokozza aktivitását a Square Enix a blokkláncalapú játékok piacán, azaz újabb NFT-projekteket finanszíroz, kimondottan erre a szegmensre fókuszáló IP-kat és brandeket hoz létre, ezzel párhuzamosan pedig olyan, sikeresnek mondható szereplőkbe invesztál, mint az Animoca Brands és a The Sandbox. E törekvések részeként jelentette be nemrég a kiadó, hogy feltámasztja a Dungeon Siege IP-t.
Az időzítéssel azonban gondok adódhatnak, mert a kriptovaluták épp sokadik válságukat élik, rövid idő alatt rengeteget vesztettek értékükből (igaz, még mindig a sokszorosát adják például a bitcoin darabjáért, mint amennyiért a megjelenése környékén lehetett venni), ezzel párhuzamosan pedig az NFT-k iránti érdeklődés is drámaian megcsappant.
Hasonlóképpen elgondolkodtató a Square Enix másik terve, amely úgy fest, hogy középtávú üzleti stratégiája részeként új stúdiókat létesítene és vásárolna, csak hogy fokozza játékfejlesztési kapacitását. Mindezt azután, hogy alig pár hete adott túl három stúdión. E látszólagos ellentmondást portfóliója átalakításával indokolja a kiadó, amely robusztus IP-kat szeretne fejleszteni és gondozni, miközben természetesen újakat is létrehozna. Az előbbiekre jó példa a megjelenési dátum nélküli Final Fantasy XVI és a Kingdom Hearts IV, az utóbbiakra pedig az október 11-re csúszott Forspoken. A hatalmasat bukott Balan Wonderworld nem annyira.