Áprilisban a tőzsdei vállalatok sorra közzéteszik az első negyedévről (Q1) szóló pénzügyi jelentéseiket, a beszámolók pedig többnyire bőséggel tartogatnak érdekes információkat. Az Activision Blizzard King (ABK) összefoglalójából például kiderült, hogy a fejlesztő-kiadó iszonyatosan magabiztos a Call of Duty: Modern Warfare 2-t és a Warzone 2-t illetően, maguk a számok viszont nem festenek valami jól.
A zaklatási és diszkriminációs botrányba keveredett cég előző negyedéve ugyanis üzleti értelemben kifejezetten gyengére sikeredett, egyedül a mobilos érdekeltségek hozták az elvárt eredményeket.
Az előző év azonos időszakához képest az ABK bevételei 22%-kal csökkentek, 1,77 milliárd dollárra. Az eladásokból szerzett nettó bevétel esetében még rosszabb a helyzet, itt 29%-os csökkenést könyveltek el 1,48 milliárd dolláros eredmény mellett. Maga a nettó profit pedig 395 millió dollárra jött ki, 36%-os csökkenéssel az előző év azonos időszakához mérve.
A részlegek közül az Activision bevétele zuhant a legnagyobbat, 49%-kal 453 millió dollárra. A kiadó játékainak havi átlag 100 millió aktív felhasználója volt a vizsgált időszakban. Ez 33%-os csökkenést jelent, s egyben a legalacsonyabb szám a népszerű Call of Duty: Mobile 2019-es megjelenése óta. A cég a CoD: Vanguard rossz teljesítményét és a Warzone hanyatló népszerűségét okolja, a CoD: Mobile viszont továbbra is stabil pont, nagyjából a tavalyi első negyedévhez hasonló eredményt produkált.
A Blizzard bevételei 43%-os csökkenés mellett 274 millió dollárt tettek ki, az ABK szerint a "Warcraft franchise termékciklusának időzítése miatt". A jövőt illetően viszont reménykednek benne, hogy a mobilra és PC-re is érkező Diablo Immortal, illetve a Warcraft-univerzum első, heteken belül leleplezésre kerülő mobilos címe majd helyrebillenti a számokat. Az utóbbiról itt hallhattunk először, de sajnos semmi egyebet nem árultak el róla. A Blizzardnál sem mutat jól a havi átlag felhasználók száma: 19%-os csökkenéssel 22 milliósra apadt a tábor, ami a legrosszabb eredmény az erre vonatkozó jelentések 6 éves történetében.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A vállalatnál joggal bíznak a mobilos szegmensben, a CoD: Mobile mellett ugyanis egyedül a King teljesített erősen a Candy Crushal. A 2015-ben felvásárolt divízió 12%-os növekedést könyvelhetett el, ami 682 millió dolláros bevételt jelentett, a gyümölcsös puzzle pedig már zsinórban 19 negyedév óta tartja a legtöbbet hozó franchise címét az amerikai alkalmazásboltokban.
Az értékesítési csatornák tekintetében a kiskereskedelem látványos, 43%-os zuhanást produkált, az innen szerzett 85 millió dolláros bevétel mindössze az ABK jövedelmeinek 5%-át tette ki. Az "Egyéb" kategóriába sorolt bevételek (ide tartoznak a terjesztésből, valamint a Call of Duty és az Overwatch ligákból származó bevételek) pedig 22%-kal csökkentek, 94 millió dollárra.
A Microsoft karjaiba igyekvő vállalatnak tehát nem csak a botrány miatt, de üzleti szempontból is sok teendője van, ha egyenesbe akar jönni. Az viszont kétségtelen, hogy potenciálisan jól tejelő ABK-címek sorakoznak a horizonton a Call of Duty: Modern Warfare 2-től a Diablo 4-en át az Overwatch 2-ig, nem is beszélve a mobilos újdonságokról, így könnyen lehet, hogy a jövőben sokkal erősebb számokat látunk majd.