Jól tudja a Sony, hogy miközben hosszútávon a játékkínálat dönt egy konzol sikeréről, azt a kezdeti előnyt sem szabad semmibe venni, amit a kedvezőbb árcédula nyújthat a rivális drágább termékével szemben. A drágán értékesített és ezért a reméltnél sokkal lassabb fogyást produkáló PlayStation 3 konzolok után úgy tervezték meg az utódját, hogy az első naptól fogva profitot termeljen a vállalatnak, miközben megfizethető marad. Becslések szerint 381 dollárjába kerülhetett egy gép minden költséggel együtt, így megengedhette magának a gyártó, hogy 100 dollárral az Xbox One alá ígérje, és mindössze 399-et kérjen darabjáért.
Nos, az már most biztosnak tűnik, hogy nem ismétli meg magát a történelem, mert egyrészt a Microsoft is tanult a hibáiból, másfelől pedig a Sony szembesült váratlan nehézségekkel. A Bloombergnek nyilatkozó alkalmazottak szerint a DRAM és NAND falsh memóriák árai az egekbe szöktek, miután a Samsung és más mobilgyártók óriási keresletet támasztanak, de a a PS4 Próban alkalmazottnál halkabb és hatékonyabb hűtés is jelentősen növeli a költséget, emiatt nagyjából 450 dollárba került most egy PlayStation 5 a cégnek. Magyarán hacsak nem következik be drasztikus árzuhanás az alkatrészek piacán (nem fog), akkor a Sony komoly bajba kerülhet, amennyiben kiderül, hogy a Microsoft nem csupán olcsóbban gyártja az Xbox Series X-et, de még akár veszteséggel is hajlandó árulni, hogy vonzóbbá tegye a vásárlók szemében. Nem véletlen tehát, hogy a japánok nem sietnek leleplezni sem magát a konzolt, sem pedig annak fogyasztói árát, inkább kivárnak.
Nektek az ár is számít, vagy fontosabbnak tartjátok a márkahűséget? Jöhetnek a vélemények kommentben.