Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezérigazgatója az XboxErának adott interjújában beszélt arról, hogy az Xbox stratégiája megváltozott: már nem az exkluzív címekkel próbálja magához édesgetni a játékosokat, hanem nyit a rivális platformok felé. A gyakorlatban ezt azt jelenti, hogy az Xbox játékai megjelenhetnek PlayStationön és Nintendo konzolokon is, mert a redmondiak számára a cél többé nem az, hogy mindenkit rávegyenek Xbox vásárlására, elszipkázva a játékosokat a többiek elől.
"Szeretném a teljes összeget megkapni az összes játékért, amit leszállítunk szállítunk, igaz? Nyilvánvalóan többet keresünk a saját platformunkon. Ez az egyik oka annak, hogy fontos a saját platformunkba való befektetés. De vannak emberek, akiknek akár a PlayStation vagy a Nintendo könyvtára, akár a kontroller jobban tetszik, vagy egyszerűen csak szeretik az ottani játékokat. Már nem próbálom őket mind átvinni az Xboxra."
A videójátékos üzletág feje azt is elmondta, hogy számukra az egyik leggyorsabban növekvő piac Ázsia, ahol a Game Pass és a felhőalapú játékélmény miatt egyre többen választják az Xbox ökoszisztémáját, anélkül, hogy valaha is konzolt vennének. Spencer szerint ezek a játékosok sosem akartak Xboxot venni, de a Microsoft megtalálta a módját, hogy elérje őket. Ez a filozófia formálja a jövőt, amelyben az Xbox továbbra is gyárt majd konzolokat, de már nem tekinti elsődleges célnak, hogy minden játékost a saját platformjára tereljen.
Az egész iparág átalakulóban van, nem kis részben annak köszönhetően, hogy a konzolpiac évek óta stagnál, nagyjából ugyanakkora tortát osztanak fel egymás között a gyártók, csak a szeletek mérete változik generációról generációra. Azzal, hogy az Xbox stratégiát váltott, és kiszállt a versenyből, a saját szelete várhatóan egyre kisebb és kisebb lesz, de közben szép lassan a világ legnagyobb játékkiadójává válik, amely rengeteget nyert a másik két gyártó konzoljain eladott játékokon, miközben megtartja a Game Passt a saját, Xbox, PC és felhő alkotta ökoszisztémáján belül.
Mindennek következtében olybá tűnhet, hogy a Switch és idén megjelenő utódja maradt csak a PlayStation ellenfele, de ez a benyomás is téves, mert a mariós cég már rég a saját útját járja, a saját ütemében dobja piacra a konzoljait, megvan a maga célközönsége. A Nintendónak esze ágában sincs teraflopokban vagy más mérőszámokban kifejezhető kakaskodásba kezdeni azzal a Sonyval, amelyik dacára annak, hogy bő négy év alatt eladott 75 millió PlayStation 5-öt, nem tudja már kizárólag a saját konzoljaira támaszkodva fenntartani fejlesztőstúdióit, és kénytelen volt nyitni a PC felé.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!