Hosszú éveken keresztül az volt a gyakorlat, hogy ha egy konzolgyártó játékbemutatót tartott, akkor függetlenül attól, hogy a saját címeit vagy egy másik kiadóét szerepeltette műsorában, a feltüntetett platformok között kizárólag az általa támogatottak szerepeltek. Ez a Nintendo, a Sony és a Microsoft esetében is alapvetően a saját konzoljaikat takarta, aztán a redmondiak elkezdték a PC logóját is odatenni az érintett címek trailerei, játékmenet-bemutatói mögé.
Most pedig, hogy már a konkurencia konzoljait is célplatformnak (és bevételi forrásnak) tekintik, az aktuális PlayStation és Nintendo konzolok logóit sem hagyják le többé, amennyiben az adott játékból átirat készül. És hát úgy fest, hogy a legtöbb cím multiplatform lesz.
Aki még mindig kételkedik ebben, az nem figyelt eléggé Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezérigazgatójának szavaira, aki az XboxErának adott interjúban egyértelművé tette, hogy a vállalat továbbra is a platformfüggetlen megjelenésekre törekszik. Az Xbox Developer_Direct eseményen a PlayStation logó feltűnése kapcsán elmondta, hogy egyszerűen transzparensen akarják jelezni, hol lehet elérni a játékaikat. Hozzátette, hogy a céljuk az, hogy minél több játékos számára elérhetővé tegyék az Xbox-élményt, függetlenül attól, milyen platformot használnak.
Spencer tisztában van azzal, hogy az Xbox-rajongók egy része aggódik amiatt, hogy a Microsoft egyre több játékot ad ki rivális platformokra, tehát PlayStation 5-re és Nintendo Switchre. Ugyanakkor arra is rámutatott, hogy az Xbox számára előnyös, ha más konzolokon is megjelennek a játékai, hiszen az ezekből származó bevétel segíti a további fejlesztéseket.
A Microsoft stratégiája az, hogy miközben erősíti az Xbox ökoszisztémát, nem akarja korlátozni a játékosokat abban, hogy hol játszanak. Spencer szerint a játékoknak kell az első helyen állniuk, és a vállalat arra törekszik, hogy minél több embert elérjen - akár Xboxon, akár más platformokon.