Hirdetés

Phil Spencer elárulta, hogy készülhetnek-e olyan játékok, amelyek csak Xbox Series X-re jelennek meg, Series S-re nem

|

Nem kis fejtörést okoz a fejlesztőknek, hogy a Microsoft ennek a generációnak egyerősebb és egy gyengébb konzollal vágott neki.

Hirdetés

Kompakt mérete és kedvező ára miatt sokan részesítették előnyben az Xbox Series S-t a Series X-szel szemben, amikor a Microsoft kilencedik generációs konzoljai közül választottak. Ugyanakkor ezért cserébe pár kompromisszumot is vállalniuk kellett: ilyen a kisebb tárhely, az optikai meghajtó hiánya, valamint a szerényebb teljesítményű hardver, ami bizony a futtatott játékokon is meglátszik - rendszerint alacsonyabb felbontással és/vagy megfelezett képkockaszámmal kelle beérniük a Series S-tulajdonosoknak.

De nemcsak a felhasználókat korlátozza a Series S, az elmúlt években számos fejlesztő hangot adott annak, hogy mekkora nehézséggel jár a gyengébbik Xbox konzolra optimalizálni. Éppen ezért merült fel a kérdés, hogy vajon elérkezik-e az a pont, amikor a Microsoft azt mondja, hogy nem kötelezi egyetlen partnerét sem a Series S támogatására.

Hirdetés

Többek között erre is kíváncsi volt Destin Legarie, az amerikai IGN újságírója, akinek Phil Spencer adott interjút. A Microsoft Gaming feje világossá tette, hogy a paritás klauzúla továbbra is érvényben marad, magyarán az a fejlesztő, kiadó, amelyik Xboxon jelentetné meg játékát, köteles mindkét platformot egyformán támogatni, nincs mód a Series S kihagyására, de még arra sem, hogy az arra optimalizált változat esetleg pár hetet vagy hónapot késsen. Ez a redmondiak szemszögéből abszolút érthető, hiszen alsó hangon több mint 10 millió konzoltulaj haragját vonnák a fejükre egy ilyen lépéssel, másrészt pedig Spencer úgy érvel, hogy egy felfutóban lévő piaci trend miatt még kedvezőbb is a Series S pozíciója, mint korábban.

"Amikor olyan dolgokat nézünk, mint egy Steam Deck vagy egy ROG Ally, akkor van ez az Xbox Series S verziója a játéknak, amely jobban igazodik a mostanában bevezetésre kerülő sok eszköz specifikációjához. Azt hiszem, ez segít nekünk"

- utalt az egyre népszerűbb kézi konzolokra, de az idén érkező Nintendo Switch 2-t is megemlítette ebben az összefüggésben, amelynek a teljesítménye állítólag nem éri el a PlayStation 4 Próét sem.

A Series S megítélése a panaszkodó fejlesztők dacára még véletlenül sem egyöntetűen negatív az iparágban, a GSC Game World csapata például nem hitte volna, hogy működésre lehet bírni rajta a S.T.A.L.K.E.R. 2-t, de sikerült, a Take-Two Interactive feje pedig egyáltalán nem tart attól, hogy a konzolnak esetleg túl nagy falat lesz a Grand Theft Auto VI.

"A motorok skálázhatósága ma már lehetővé teszi, hogy [a játékok] a ray tracing-képes, több ezer dolláros asztali PC-ktől egészen a kézi, akkumulátorral működő eszközökig skálázhatók legyenek. Szóval számomra az Xbox Series S hasznos volt a portfóliónkban. Az Indiana Jones-t játszom az S-en, és nagyszerűen néz ki. Határozottan képes a jelenlegi generációs játékok nagyszerű lejátszására."

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)