Ár-érték és a frissítések gyakoriságának tekintetében a Game Pass a jelenlegi legkedvezőbb videojátékos szolgáltatás, még ha az Xbox Live Gold ajándékai az utóbbi hónapokban szót sem érdemeltek. December első felében olyan alkotásokkal játszhatunk lényegében két mozijegy áráért, mint a LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, a The Walking Dead: The Final Season, a Hello Neighbor 2, a Metal: Hellsinger és a High on Life, de a fejlesztők is sokat köszönhetnek a Game Passnak.
A csak PC-s és a csak konzolos havi előfizetés is 3000 forintba kerül, viszont aki az Ultimate-et választja, az 4190 forintért egy rakás előny mellett megkapja a multizáshoz szükséges Xbox Live Goldot és az EA Play felhozatalát is. Lehet azonban, hogy még ennél is kevesebbet kell majd fizetnünk a jövőben a szolgáltatásért, legalábbis a Microsoft állítólag érdeklődik a lehetőség iránt.
A ResetEra fórumon osztottak meg nemrég egy spanyol képernyőfotót, amely alapján a Microsoft a felhasználói igényeket igyekszik felmérni egy kérdőívvel, rákérdezve arra is, hogy hajlandóak lennének-e elfogadni a reklámokat tartalmazó csomagot, ha cserébe alacsonyabb lenne az előfizetési díj. Persze ez messze van egy hivatalos forrástól, szóval kezeljétek pletykaként.
Ez egy 3 eurós, azaz nagyjából 1200 forintos, Xbox Live Goldot is tartalmazó előfizetői szintet jelenthetne, amelyben két megkötés lenne: egyrészt hat hónappal később lehetne csak hozzáférni vele a Microsoft belsős csapatainak projektjeihez, másrészt a játékok indítása előtt reklámok futnának. Emellett a kérdőív kitért a családi csomagra is, amely ugyanazt tudja, mint az Ultimate, de öt felhasználó is élhetne vele, havonta 22 euróért (körülbelül 8900 forintért).
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Várható volt, hogy valamit lépni fog a vállalat, hiszen a Microsoft Gaming vezetője, Phil Spencer még októberben elmondta, hogy nem lehet a végtelenségig fenntartani a mostani árszintet. Már csak az a kérdés, hogy a vállalat mikor és pontosan milyen változtatásokat fog bejelenteni - az Xbox marketingcsapatát vezető Aaron Greenberg a The Game Awards után azt ígérte, hogy számos megmutatni- és bejelentenivalójuk van 2023-ra vonatkozóan, és hamarosan elő is állnak velük. A "hamarosan" egyre közelebbinek tűnik...