Még a népmesei kis gömböc is összetépné a diplomáját, ha tudomására jutna a Tencent mértéktelen étvágya. Figyelmen kívül hagyva a cég közösségi médiás szerepvállalását, film- és zeneipari kalandozásait, és kizárólag a videojátékos szegmensre koncentrálva is egy elképesztő ütemű terjeszkedés története rajzolódik ki szemeink előtt, amelynek egyszerűen nem látni a végét. Néhány év alatt bekebelezte a League of Legends mögött álló Riot Gamest, a Funcomot, a Sharkmobot, többségi tulajdonosává vált a Path of Exile-t fejlesztő Grinding Gear Gamesnek, a Miniclipnek, valamint a Clash of Clans és Clash Royale mobiljátékok révén legális pénznyomdává avanzsált Supercellnek. Emellett megszerezte az Epic Games 40 százalékos tulajdoni hányadát, és részesedéssel bír a Marvelous, Netmarble, Glu Mobile, Kakao Games, Frontier Developments, Activision Blizzard, Paradox Interactive, Ubisoft, Bluehole és Yager Development kiadókban és fejlesztőstúdiókban.
És ez csak a kezdet, ugyanis a Tencent a napokban megnyitotta a LightSpeed LA stúdiót Kaliforniában, amelynek élére a Rockstartól igazolt Steve Martin került, és kizárólag AAA játékokkal fog foglalkozni. Az újdonsült stúdióvezető kihangsúlyozta, hogy a világklasszis fejlesztői munkát stresszmentes körülményekkel összeházasító vállalati kultúrát kívánnak meghonosítani.
Mindez annak a hosszútávú tervnek képezi a részét, amelynek keretében a Tencent további stúdiókat létesítene Ázsián kívül, amelyek a nemzetközi közönség számára vonzó IP-kat hoznának létre. A cél, hogy idővel a vállalat videojátékokból származó bevételének fele érkezzék a tengerentúlról, mert most csak 23 százalékot ér el. Épp emiatt szipkázza el az új kihívást kereső tapasztalt szakembereket a már említett Rockstar Games mellett a Sonytól, a Respawn Entertainmenttől, a 2K Gamestől, az Insomniactól és a 343 Industriestől. Az utóbbitól származó legnagyobb fogás Scott Warner, a Halo 4 lead designere, akit az Arena of Valor és a Call of Duty: Mobile sikeréért dicsérhető TiMi Studios új részlegének élére neveztek ki.
A június végén online megtartott Tencent Games Annual Conference 2020 még túlnyomórészt a távol-keleti piacok igényeihez igazított mobiljátékokról és MMO-król szólt, de jövőre már felbukkannak olyan címek is a kínálatban, amelyeket könnyebben megemésztenek a komfortzónájukból nem szívesen kimozduló gamerek is. Ezúttal a legérdekesebbnek a Metal Slug Code: J tűnt (ezt láthatjátok pár sorral feljebb), valamint a még csupán techdemóként létező Codename: Syn, amely egy PC-re, PS5-re és Xbox Series X-re tervezett nyitott világú FPS alapjaként szolgál.