Nemrég a Ubisoft az X-en bejelentette, hogy egy héttel az Assassin's Creed Shadows megjelenése után a játék már több mint 3 millió játékossal bír, ezen felül ez lett az egész Assassin's Creed széria második legnagyobb első napos eladási bevétellel büszkélkedő címe, illetve az egész Ubisoft legnagyobb első napos digitális eladását sikerült produkálni a PlayStation Digital Store-ban. Ezen felül kiderült, hogy már több mint 40 millió órát pakolt bele a játékba a közösség.
🔥 OVER 3 MILLION PLAYERS FOR AC SHADOWS! 🔥
— Assassin's Creed (@assassinscreed) March 27, 2025
✅2nd highest Day 1 sales revenue in Assassin's Creed franchise history
✅Biggest Ubisoft Day 1 ever on PlayStation Digital Store
✅Best community ever, with over 40 Million hours already played
Justice is forged in the Shadows. 🦅 pic.twitter.com/ua3xbBYah9
Többekben felmerülhet, hogy ez bizony elsősorban még mindig csak játékosszám, illetve két bevételi adat, egy játékóra mutató, de azt továbbra sem kommunikálta a Ubisoft, hogy pontosan hány eladott példánynál tartanak. Furcsa? Nos, ha megnézzük, hogyan jártak el az előző részek esetében, akkor igazából annyira nem.
A Mirage-nál Tom Henderson, az Insider Gaming munkatársa információra hagyatkozhatunk csupán, hivatalos kommunikáció egyáltalán nem volt. Henderson szerint a játék 2024 januárjára 5 millió játékost és 250 millió dolláros becsült bevételt gyűjtött össze
A Valhalla kapcsán az volt a hivatalos kommunikáció, hogy a megjelenés első hetében több példányban kelt el, mint bármely más Assassin's Creed-játékból, és a PC-s verzió a legsikeresebb megjelenést is produkálta a Ubisoft által kiadott PC-s játékok közül. A megjelenés utáni egy héttel a kiadó "megerősítette", hogy a Valhallának több mint 1,8 millió játékosa van (ezt gyakorlatilag onnan tudjuk, hogy elmondták, 1,8 millióan nyertek meg minimum egy ivójátékot a Valhallában, tehát a játékosszámnak ennél magasabbnak kell lennie - ezért az idézőjel). Összességében a játék a Ubisoft történetének második legjövedelmezőbb címe lett, 2022 februárjára több mint 1 milliárd dollár bevételt termelt. A pontos eladási darabszám nem ismert.
Az Odyssey esetében annyit tudtunk csak, hogy a fizikai eladások 25%-kal csökkentek az Originshez képest, az Egyesült Államokban az első heti eladások jobban pörögtek, mint a sorozat bármely más címe az adott generáción, illetve a játék digitális eladásai az összes eladás 45%-át tették ki, ami 10 százalékpontos növekedést jelent az előző évi Assassin's Creed Originshez képest. Két évvel később derült ki, hogy összesen 11 Ubisoft játékból kelt el több mint 10 millió az előző konzolgeneráció idején, ekkor tudtuk meg, hogy köztük van három AC-játék, a Unity, az Origins és az Odyssey is. A pontos eladási darabszám nem ismert.
Az Originsnél a hivatalos kommunikáció úgy szólt, hogy a játék eladásai az első 10 napban kétszerese voltak az Assassin's Creed Syndicate eladásainak. Az előbbi bekezdésben említett okból tudjuk egyedül, hogy több mint 10 millió kelt el a játékból végül. A pontos eladási darabszám nem ismert.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
A 2015-ös Syndicate esetében 2016 februárjában kaptunk először hivatalos adatot (4,12 milliós eladás), majd 2017 novemberében tudtuk meg, hogy akkor 5,5 milliónál járt a játék. A 2014-es Unity kapcsán annyit árult el a Ubisoft, hogy a Unityből és a vele párhuzamosan megjelent Rogue-ból összesen 10 millió darabot szállított le (ne ennyit adott el, hanem ennyi került a boltok polcaira) december 31-ig. A 2013-as AC IV: Black Flagről a Ubisoft 2014 májusában közölte, hogy elérték a több mint 11 millió leszállított példányt. A 2012-es harmadik részből 3,5 millió példány kelt el az első héten, ami 100 százalékos növekedést jelent a Revelationshöz képest. Év végére elérték a 7 milliós eladást, 2013 februárjára pedig a 12 milliót.
A Revelationsnél nem kaptunk konkrét számokat, annyi derült ki, hogy a játék eladásai 10 százalékkal nőttek a 2010-es Brotherhoodhoz képest, vagyis az első hónapban 1,26 millió körül volt az eladás. 2012. február 15-ig a játékból világszerte 7 millió példányt szállítottak. Az Assassin's Creed: Brotherhood k kevesebb mint egy héttel a megjelenése után átlépte az egymilliós eladási számot, a Ubisoft akkori leggyorsabban fogyó európai címe lett, 2010 novemberétől pedig minden idők legjobban fogyó ubisoftos címe (értelemszerűen akkoriban). 2011 májusában a Ubisoft bejelentette, hogy a játékból 7,2 millió darabot szállítottak le.
A Ubisoft hivatalos becsélései szerint az Assassin's Creed II-ből az első héten 1,6 milliót adtak el. 2010 májusára ez a szám 9 millióra emelkedett. Végezetül a legelső rész esetében annyit kommunikált a megjelenést követően a kiadó, hogy számok messze felülmúlták a várakozásokat. 2009. április 16-án aztán bejelentették, hogy átlépték a 8 milliós eladást.