Kétségtelenül a Netflix a legsikeresebb streaming platform, hiszen 150 millió felhasználójával messze kimagaslik a mezőnyből, azonban filmipar többi szereplője is kezdi felfedezni magának a technológiát. A Disney+ tavaly ősszel vette fel a kesztyűt, és - részben a The Mandaloriannek hála - tekintélyes felhasználóbázisra tett szert. Idén már az HBO Max az NBC tévécsatorna finanszírozta Peacock is versenybe száll, miközben az Amazon és a Hulu sem tétlenkedik, ezért a piacvezetőnek fel kell pörgetnie a tartalomgyártást, ha meg kívánja őrizni pozícióját.
Egyelőre nem úgy tűnik, hogy leáldozóban lenne a Reed Hastings által alapított cég szerencsecsillaga, de mindenképpen komolyabb versenyre számíthat, mint korábban. Ahogy a nagy stúdiók szépen lassan elkezdik átköltöztetni a produktumaikat a saját platformjaikra, úgy a Netflixnek egyre több licencelt filmről és sorozatról kell majd lemondania. Ez a jelenség már érezhető, hiszen a Marvel és Star Wars filmek is eltűntek a kínálatból, mivel Disney+-ra költöztek, de Jóbarátokat sem találjátok már meg az oldalt böngészve, hiszen azt a Warner a hamarosan megjelenő HBO Maxra tereli át.
Úgy tűnik tehát, hogy saját gyártású műsorokból kell minél színesebb kínálatot kialakítania a Netflixnek, amire a jelek szerint nem kis összeget különített el. Idén 15,3 milliárd dolláros költségvetésből készülnek filmek és sorozatok, és a pénzügyi előrejelezések szerint ezt előreláthatóan megfejelik további kétmilliárddal. Az így kapott 17,3 milliárd dollárban (kb. 5215 milliárd forint) ugyan benne vannak a licencdíjak is, de jelentések szerint a nagyobbik részét saját gyártású tartalmakra fordítja a cég.
Egyelőre nincs ok panaszra, hiszen csak 2019-ben olyan alkotások láttak napvilágot, mint a Vaják, Az ír, A két pápa, illetve az El Camino: A Breaking Bad Movie, és akkor még nem is beszéltünk a már befutott sorozatok újabb évadairól.