Jellemzően valamelyik sajtótermék (nyomtatott és online vegyesen) vagy videós tartalomgyártó (youtuber, streamer) akkor kerül ún. feketelistára, ha példának okáért megszegi az embargót, vagy olyan információt hogy nyilvánosságra, amit az NDA (titoktartási megállapodás) aláírását követően követően nem tehetne meg. Ennek a következménye többnyire az, hogy határozott vagy határozatlan ideig nem kap meghívót rendezvényekre, kipróbálási és tesztlehetőségre sem számíthat.
Az imént felvázolt helyzet fonákjára viszont elég ritkán akad példa, vagyis arra, hogy a sajtó szereplői határozzanak úgy, hogy a továbbiakban nem cikkeznek az adott kiadó vagy fejlesztő játékairól. Márpedig most épp ez történt két meghatározó piaci szereplővel, az Activision Blizzarddal és a Ubisofttal is.
Mindkét cég vállalati kultúrájával, munkahelyi légkörével akadnak komoly problémák, a Ubisoft botrány már régebb óta húzódik, az Activision Blizzard balhé viszont csak a napokban robbant ki. Már a zaklatási ügyek önmagukban is aggasztóak, de az még felháborítóbb, amikor az érintettek érdemi reformok és valódi megoldások helyett csak maszatolnak, de minden marad a régiben.
Emiatt döntött úgy a The Gamer szerkesztősége, hogy ami az Activision Blizzardot illeti, a továbbiakban kizárólag a bírósági perré fajuló botránnyal foglalkozik, egy betűt sem ír le a játékairól. Hozzájuk csatlakozott a Prima Games, ám utóbbi csapat már a Ubisoftot is feketelistára tette, elvégre hiába fogadkozott a vezetés, túl keveset tettek és túl későn. Harmadikként pedig a GameXplain állt be a sorba, csak az Activision Blizzardot bojkottálva az év végéig, vagy ha szükséges, mindaddig, amíg nem javul számottevően a helyzet.
E három sajtótermék kiállása a zaklatott játékfejlesztők mellett akár precedenst is teremthet, hatása pedig akkor éreztetheti magát igazán, ha még többen követik példájukat, akár úgy, hogy nem adnak az ilyen cégeknek megjelenési felületet, akár úgy, hogy nem vásárolják meg a termékeiket.