Noha egy ideig úgy tűnt, hogy a lineáris televíziózással szemben nyerésre álló streaming képes lehet a mozikra épülő hagyományos filmforgalmazási modellt is kiütni a nyeregből, a koronavírus-járvány szorításából kiszabadult fogyasztók gyorsan változó igényei, megfejelve egy kibontakozóban lévő megélhetési válsággal, új helyzetet teremtettek.
Ebben azzal szembesültek a szolgáltatók, hogy jellemzően kevesebb új előfizetőt tudnak bevonzani, mint ahányan lemorzsolódnak, emiatt pedig többféle túlélési technikával próbálkoznak a reklámokkal terhelt csomagok bevezetésétől az áremelésen, a jelszavak megosztásának megnehezítésén és a tartalomgyártás visszavágásán át a gyengébben teljesítő filmek, sorozatok és egyéb produkciók kigyomlálásáig.
Mindez a hazai piacon úgy csapódott le, hogy január 1-je és március 31-e között a legnagyobb platformok közül a Netflix, az HBO Max és az Apple TV+ is is veszített egy-egy százalékot a részesedéséből, miközben a kevésbé ismert Mubinak épp 1 százalékkal sikerült növelnie részarányát. a JustWatch adatai szerint.
A legtöbben változatlanul a Netflixet részesítik előnyben, az elmúlt negyedévben a magyar piac 33 százalékát birtokolta, míg a második helyezett Amazon Prime Videónak 25 százalék jutott. A decemberben még fej-fej mellett lévő Disney+ és HBO Max dobogóért folytatott versengésében az utóbbinak sikerült szert tennie minimális, 1 százalékpontos előnyre, így most 11 százalékon áll. A JustWatch még nem méri külön a SkyShowtime, a február közepén elindult platform számai minden bizonnyal az Egyéb kategóriában jelentkeznek.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.