A Variety számolt be a Center for the Study of Women in Television and Film tanulmányáról, ami a 2020-as év tekintetében vizsgált a filmipar női szereplőit. Egészen konkrétan annak jártak utána, hogy a tavalyi év 100 legnagyobb bevételt termelő filmje közül mennyit rendezett nő, az eredmény pedig nagy előrelépést mutat a korábbi évekhez képest.
2018-ban ugyanis ez a mutató még csak 4% volt, 2019-ben már 12%, 2020-ban pedig elérte a 16%-ot. Nagy úgy fest tehát, hogy Hollywood egyre több kasszasikernek ígérkező projektet bíz rá női rendezőkre.
2020-ban a mutatókat leginkább a Patty Jenkins-féle Wonder Woman 1984 és a Cathy Yan által rendezett Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása) húzta fel - ne feledjétek, most kizárólag bevételekről, és nem kritikai vagy közönségsikerről van szó. Fontos szereplője még a toplistának a Chloé Zhao által készített A nomádok földje (Nomadland) is.
Igazából könnyen még nagyobb lehetett volna a rendezőnők aránya 2020-ban, de olyan potenciális blockbusterek, mint a Chloé Zhao vezénylete mellett készült Örökkévalók, a Cate Shortland által rendezett Fekete Özvegy, mind 2021-re csúsztak a pandémia miatt.
Az említett tanulmányból egyébként az is kiderült, hogy bár a rendezők, a producerek és az operatőrök között emelkedett a nők aránya, a forgatókönyvírók és a vágók között épp, hogy csökkent - előbb 8, utóbbi 5 százalékkal.