Idestova tíz hónapja húzódik a videojáték-ipar legnagyobb értékű akvizíciója, melynek keretében a Microsoft közel 69 milliárd dollárért felvásárolná az Activision Blizzardot, és reálisan még vagy fél évet kell várnunk arra, hogy így vagy úgy, de lezáruljon a történet. Az ügylet részleteit, annak piacra gyakorolt hatásait számos ország versenyjogi hatósága vizsgálja a háttérben, ám amit ebből a nyilvánosság lát, egyenesen szappanoperába illő.
A Microsoft igyekszik pozitív szereplőként feltüntetni magát, a Redmondban összerakott kommunikációs stratégia alapján Phil Spencer a fehér lovon érkező herceg, aki megmenti az Activision Blizzard régóta elhanyagolt franchise-ait, a Game Pass és az Xbox Cloud Gaming révén több játékosnak kínálna olcsóbb alternatívát, és végül, de nem utolsósorban felszámolja a Bobby Kotickék alatt kialakult toxikus munkakörnyezetet.
Eközben a felvásárlási kísérlet sikerességében legkevésbé érdekelt fél, a saját pozícióját védő Sony képviseletében nyilatkozó Jim Ryan próbálja úgy csavarni a narratívát, hogy a konzolpiacot vezető PlayStation áldozatnak tűnjön, akinek szó szerint elveszik a játékát. Erre erősített rá a minap a Sony Interactive Entertainment feje, amikor tagadta, hogy félrevezetik a hatóságokat (a Microsoft szerint ez történik), és úgy fogalmazott, hogy a Microsoft egy olyan techóriás, amely történelme során több iparágban is dominánssá vált, és roppant valószínűnek tartja, hogy ha a hatóságok rábólintanak az akvizícióra, akkor a játékosoknak a jelenleginél kevesebb választási lehetőségük marad - írja a The New York Times.
Ugyanebben a cikkben szerepel még egy fontos információ: a Microsoft korábbi ajánlatát, mely szerint az érvényben lévő szerződések lejárta után még három évig biztosan megjelennének az új Call of Duty részek PlayStationre, további hét évvel fejelte meg, tehát összesen tíz évig garantáltan nem maradnának ki semmiből a Sony konzolját választó játékosok. Erre a lap forrásai szerint a hónap elején került sor, s bár megkeresték a Sonyt, hogy nyilatkozzon, utóbbi erre nem volt hajlandó.
A Microsoft új ajánlata nyilván ellentmond azoknak a nyilatkozatoknak, amelyek szerint addig marad PlayStation konzolokon a Call of Duty, amíg erre igény van, és a konzolt gyártják, de mint arra Phil Spencer rámutatott, egy szerződésbe nem igazán lehet belefoglalni azt, hogy valami örök időkre szól. Ennél konkrétabb megfogalmazást igényelnek az ilyen megállapodások. Ráadásul tíz év alatt rengeteg minden történhet, a PlayStation felépítheti a saját live service-es brandjeit, és persze ha mindkét fél úgy akarja, újra meg lehet állapodni.