Januárban telekürtölte a sajtót az Epic Games, hogy az általa üzemeltetett Epic Games Store milyen remek évet zárt. Csupa nagy szám és felfelé mutató grafikon keltette azt a látszatot, hogy minden a legnagyobb rendben, ám miközben tényleg tényleg nagyot nőtt a felhasználók száma, arról már nem esett szó, hogy a csaliként a vízbe lógatott ingyenes játékok milyen sokba kerülnek a cégnek.
Mert hiába költöttek tavaly 700 millió dollárt a gamerek az EGS-ben, ha eközben a digitális disztribúciós platform 273 milliós mínuszban zárt. Ezzel jelentősen felülmúlta a 2019-ben elszenvedett 181 millió dolláros veszteséget. Elég nyilvánvaló az összefüggés az elajándékozott játékok növekvő száma és a látványosan megemelkedett kiadások között. Ha folytatódik ez a tendencia (márpedig úgy néz ki, hogy nem áll le az Epic Games), akkor kevéssé valószínű, hogy 2023-ban már profitot termeljen a bolt. Ez a meglehetősen optimista becslés is ugyanazokból a bírósági iratokból olvasható ki, mint az imént ismertetett számok.
Az elmúlt két évet veszteséggel zárta az Epic Games Store, és hiába rendelkezik már 160 millió regisztrált felhasználóval, a platformot havonta felkereső 56 millió játékosnak valószínűleg az ingyenes játékokra fáj a foga. Megállapíthatjuk tehát, hogy egyelőre az ajándékosztás és a fejlesztőkkel/kiadókkal kötött exkluzív megállapodások csupán arra voltak jók, hogy növelje piaci részesedését az Epic Games. El kell azonban még telnie pár évnek, hogy kiderüljön, megérte-e az áldozat a hosszútávú célok elérése érdekében. Az mindenesetre biztató, hogy a disztribúcióért cserébe a partnerektől beszedett 12 százalékos jutalék elegendő a bolt működési költségeinek fedezésére.