Az idei év tele volt csodálatos játékokkal. Még felsorolni is nehéz lenne mennyi minőségi címet kaptunk egyszereplős és többszereplős kategóriákban. A kiadók úsznak a pénzben, nekünk pedig egyre hosszabb a bakancslistán, tele kívánatos alkotásokkal, amiket talán sosem lesz időnk végigjátszani.
Az iparág nagy szereplői ennek ellenére az idei évet választották arra, hogy masszív leépítésbe kezdjenek. Sajnos az elmúlt hónapokban folyamatosan arról kellett hírt adnunk, hogy játékfejlesztők tömegei vesztik el állásaikat, és most a Bungie-val kapcsolatban sincs vidámabb infónk. A Sony tulajdonában lévő stúdióknál ugyanaz zajlik le, ami év elején a Microsoft videojátékos részlegénél.
Jason Schreier, a Bloomberg újságírója közölte először a hírt, miszerint a Bungie elnöke, Pete Parsons baljós megbeszélésre készült. Parsons felhívta kollégái figyelmét, hogy egy meetingen tárgyalnak majd "a soron következő eseményekről". Ennek eredményével néhány órával később már az X-en és BlueSky-on szembesültünk, ahol a Bungie számos fejlesztője bukkant fel ehhez hasonló posztokkal:
"Kirúgtak a Bungie-tól."
Egyértelműen leépítés történt, bár még nem tudni, hogy pontosan hány főt érint a dolog, de nem csak újoncoktól váltak meg, az elbocsátottak között van Michael Salvatori, a Halo és a Destiny széria zeneszerzője. Annyi biztos, hogy a kirúgások hevében a Bungie két játékát is elhalasztották. A Destiny 2: The Final Shape 2024 februárjáról 2024 júniusára csúszott, míg a Marathon 2025-re került át.
Szeretnénk azt hinni, hogy a 2023-as évre a kiváló játékok miatt fogunk emlékezni, de sajnos egyre valószínűbb, hogy a történelemkönyvek ezen lapjain inkább csak az utcára került tömegek fognak szerepelni.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!