Noha bő két évtizeddel azután, hogy belépett a konzolpiacra, még mindig a harmadik helyen tanyázik a Microsoft, ez idő alatt jókra katalógust épített ki első körben saját, később pedig felvásárolt franchise-okból. A vállalat éves beszámolója szerint ezek között már 20 olyan szerepel, amely akár eladások, akár mikrotranzakciók útján legalább 1 milliárd dollár bevételt hozott.
Az említett dokumentum ugyan nem megy bele a részletekbe, de azért kiemeli a Candy Crusht, a Diablót, a Halót, a Warcraftot, a The Elder Scrollst és a Gears of Wart, de anélkül is tudnánk, hogy ennél hosszabb a lista, hogy a redmondiak bedobták a húszas számot.
Példának okáért ott van még az adaptációként is sikert sikerre halmozó Fallout, az autós játékok kategóriáját leuraló Forza, a PC-s eladási toplista élvonalából évekig kiirthatatlan Age of Empires, a műanyag hangszeres ritmusjátékok királyaként ismert Guitar Hero, de minden idők legnagyobb példányszámban értékesített játékának, a Minecraftnak is bérelt helye van a redmondiak 20 legértékesebb franchise-a között. És akkor még nem beszéltünk a Call of Dutyról, melynek idei felvonása, a Black Ops 6 épp ma debütál.
Szintén említésre méltó, hogy a beszámolóban leírtak alapján a Microsoftnak nemcsak a játékstreaming területén hozott erőfeszítéseket áll szándékában folytatni, hanem új platformokat is célba akar venni játékaival. Idén a Grounded, a Hi-Fi Rush, a Pentiment és a Sea of Thieves merészkedett az Xbox konzolok, a PC és a cloud gaming alkotta ökoszisztéma határain kívülre, jövőre pedig már biztosan ugyanerre a sorsra jut az Indiana Jones and the Great Circle, valamint a Doom: The Dark Ages is.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!