A vírushelyzet miatt hetek óta azt szajkózza minden szakértő, hogy ha lehet, a lábunkat se tegyük ki a lakásunkból, az így keletkezett szabadidő eltöltésére pedig rengeteg király javaslatot találhatunk a neten - mi is állítottunk össze listát olyan játékokról, amik jobb kedvre deríthetnek. Sokan választották a rengeteg lehetőség közül, hogy valamilyen livestreammel ütik el az időt, aminek köszönhetően minden, játékok közvetítésével foglalkozó oldal forgalma megugrott.
A streamelés ökoszisztémájának egyik elengedhetetlen szolgáltatója, a StreamLabs és a Stream Hatchet statisztikái szerint a februári nézettségi adatokhoz képest márciusban sokkal több időt töltöttünk a szektor vezető oldalain:
a Twitch 23%-os növekedést tudhatott magáénak, míg a YouTube Gamingen 10%-kal, a Facebook Gaming felületén 4%-kal, a Mixeren pedig 15%-kal nőtt a megtekintett órák száma.
Részben ennek a növekedésnek köszönhetően a négy site közül három az 2020 egész első negyedévét tekintve is jobb statisztikai adatokat könyvelhet el az előző negyedévhez viszonyítva, egyedül a Microsoft platformja által összehozott 81 millió órás nézettség jelentett 7,3%-os csökkenést az előző három hónaphoz képest, sőt, az egy adott időben a Mixert nézők száma is csökkent öt százalékkal.
A Twitch viszont szárnyalt, a 3,1 milliárd órányi stream, amit az év elejétől március végéig megnéztünk, tizenhét százalékkal több az 2019. év végi nézettségnél, de látogató mellett streamerből is több lett a platformon, az egyedi csatornák száma elég meredek, 33%-os emelkedést mutatott. Sőt, az Amazon tulajdonába álló oldal nemcsak óraszámban, hanem egyidejű nézőszámban is csúcsot döntött, átlagosan 1,4 millió szempár tapadt egyszerre valamelyik adásukra.
A két vetélytárs, a YouTube és a Facebook játékos streamjeit is többet néztük, ők a negyedévben 1,1 milliárd, illetve 554 millió órányi nézettséget könyvelhettek el, ami 13%-os növekedést jelentett a Google platformjának, akik szintén megdöntötték saját rekordjukat az egyidejű nézőszám tekintetében, ami átlagosan félmillió látogatót jelentett. A különböző livestream szolgáltatások tehát potenciálisan még nagyobb bevétel hányadáért küzdhetnek tovább, a piacvezető Twitch elleni különböző taktikákról korábban itt írtunk részletesebben.
A Ti mindennapjaitokban is fontosabbak lettek a streamek, amióta kevesebbet mozdultok ki?