Hirdetés

A koronavírus hárommilliárd órás nézettséget hozott a Twitchnek

|

A YouTube-nak és a Facebooknak is növekedést hozott az otthon ülő gamerek tömege, a Twitch pedig történetében először lépte át a hárommilliárd órányi megtekintést három hónap alatt. Csak szegény Mixer számai csökkentek tovább.

Hirdetés

A vírushelyzet miatt hetek óta azt szajkózza minden szakértő, hogy ha lehet, a lábunkat se tegyük ki a lakásunkból, az így keletkezett szabadidő eltöltésére pedig rengeteg király javaslatot találhatunk a neten - mi is állítottunk össze listát olyan játékokról, amik jobb kedvre deríthetnek. Sokan választották a rengeteg lehetőség közül, hogy valamilyen livestreammel ütik el az időt, aminek köszönhetően minden, játékok közvetítésével foglalkozó oldal forgalma megugrott.

Hirdetés

A streamelés ökoszisztémájának egyik elengedhetetlen szolgáltatója, a StreamLabs és a Stream Hatchet statisztikái szerint a februári nézettségi adatokhoz képest márciusban sokkal több időt töltöttünk a szektor vezető oldalain:

a Twitch 23%-os növekedést tudhatott magáénak, míg a YouTube Gamingen 10%-kal, a Facebook Gaming felületén 4%-kal, a Mixeren pedig 15%-kal nőtt a megtekintett órák száma.

Részben ennek a növekedésnek köszönhetően a négy site közül három az 2020 egész első negyedévét tekintve is jobb statisztikai adatokat könyvelhet el az előző negyedévhez viszonyítva, egyedül a Microsoft platformja által összehozott 81 millió órás nézettség jelentett 7,3%-os csökkenést az előző három hónaphoz képest, sőt, az egy adott időben a Mixert nézők száma is csökkent öt százalékkal.

A Twitch viszont szárnyalt, a 3,1 milliárd órányi stream, amit az év elejétől március végéig megnéztünk, tizenhét százalékkal több az 2019. év végi nézettségnél, de látogató mellett streamerből is több lett a platformon, az egyedi csatornák száma elég meredek, 33%-os emelkedést mutatott. Sőt, az Amazon tulajdonába álló oldal nemcsak óraszámban, hanem egyidejű nézőszámban is csúcsot döntött, átlagosan 1,4 millió szempár tapadt egyszerre valamelyik adásukra.

A két vetélytárs, a YouTube és a Facebook játékos streamjeit is többet néztük, ők a negyedévben 1,1 milliárd, illetve 554 millió órányi nézettséget könyvelhettek el, ami 13%-os növekedést jelentett a Google platformjának, akik szintén megdöntötték saját rekordjukat az egyidejű nézőszám tekintetében, ami átlagosan félmillió látogatót jelentett. A különböző livestream szolgáltatások tehát potenciálisan még nagyobb bevétel hányadáért küzdhetnek tovább, a piacvezető Twitch elleni különböző taktikákról korábban itt írtunk részletesebben.

A Ti mindennapjaitokban is fontosabbak lettek a streamek, amióta kevesebbet mozdultok ki?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)