Rettentő szerencsétlen módon a zsúfolt őszi időszakban debütált, de lehet, hogy az uborkaszezonban sem szerepelt volna jobban a teljesen új és eredeti IP-nak számító Unknown 9: Awakening, amelyhez annyira komoly reményeket fűzött a Reflector Entertainment, hogy rögvest komplett univerzumot vizionált további videojátékokkal, regényekkel, képregényekkel, nem kizárva a terjeszkedést más médiumok felé sem. Nos, a jelek szerint a nagyratörő tervekből semmi se lesz.
Persze már a játék iránt mutatott érdektelenségből is lehetett sejteni, hogy baj van vagy baj lesz, a SteamDB mérése szerint soha nem játszottak vele egyszerre 285 főnél, ami nem az a szám, amit bárki kitenne az ablakba.
Erre jön még rá a Reflector Entertainment bejelentése alig egy hónappal a rajt után, mely szerint a munkaerő 18 százalékától megválik. Mindezt persze igyekezett úgy keretezni a stúdió, mintha a karcsúsítás azt a célt szolgálná, hogy hatékonyabban tudja ellátni legsürgetőbb teendőit, valamint garantálja, hogy a csapat minden tagja jelentőségteljes módon hozzájáruljon a futó projektekhez.
Mi több, az indoklás szerint sem külső nyomásgyakorlás, sem kereskedelmi eredmények nem játszottak szerepet a döntésben, egyszerűen a aktuális munkaigényhez igazodott a stúdió mérete.
"Az Unkonwn 9: Awakening megjelenésével és azzal, hogy két kulcstermékünk a fejlesztés korai fázisába lépett, gondoskodnunk kell róla, hogy a munkatársak azokra a projektekre fókuszáljanak, amelyek a legtöbbet profitálhatnak a képességeikből. Ebből az okból mintegy 18 százalékkal csökkentjük a teljes állomány méretét, ami kizárólag olyan kollégákat érint, akik egyetlen aktív projektünkön sem dolgoznak"
- írta Marc-André Séguin a leépítés hátteréről.
Egyelőre nem tudni, hogy mi a két említett projekt, de azt szinte biztosan kizárhatjuk, hogy az Unknown 9-hoz és annak univerzumához kapcsolódnának, hacsak nem a vezetés célja, hogy pár éven belül biztosan csődbe vigye a céget.