Hirdetés

Leépítés jön a Deus Ex stúdiójánál, nem tudnak munkát adni a fejlesztőknek

|

Több tucat munkatársától megválik az Eidos Montréal.

Hirdetés

Kevéssel azután, hogy a Crystal Dynamic leépítéseket jelentett be, az Embracer Grouphoz tartozó másik nagy stúdió, az Eidos Montréal is közölte, hogy kénytelen akár 75 munkatársától is megválni, mivel az egyik fejlesztési projektje lezárult, és nincs lehetősége más belső munkákra átcsoportosítani az érintetteket. A döntést egy X-en (korábbi Twitter) közzétett üzenetben hozta nyilvánosságra, hangsúlyozva, hogy az elbocsátások nem függenek össze az alkalmazottak teljesítményével vagy szakmai készségeikkel, hanem kizárólag a jelenlegi kapacitáshiány miatt került rájuk sor. Kiemelték, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek a távozók támogatása érdekében, akik most a munkaerőpiacra kényszerülnek.

Az Eidos Montréal helyzete különösen aggasztó, mivel néhány éve még ambiciózus terveket dédelgetett. A stúdió korábban egy új saját IP-n dolgozott, valamint előkészített egy új Deus Ex-játékot is, mely még a fejlesztés korai szakaszában járt, amikor végül törölni kényszerült. Azóta egyetlen projektjéről szereztünk csak tudomást: besegített a Fable reboot munkálataiba a Playground Gamesnek.

Hirdetés

Az Embracer 2022-ben vásárolta fel az Eidos Montréalt a Crystal Dynamics és a Square Enix Montréal társaságában, de a vállalat azóta komoly pénzügyi problémákba ütközött. Egy 2 milliárd dolláros befektetési megállapodás, amelyről később kiderült, hogy Szaúd-Arábia Savvy Games Groupjával kötötték volna, meghiúsult, ezzel az Embracer tervei is összeomlottak. Azóta a vállalat többször is átszervezésekbe kezdett, amelynek keretében már számos stúdiójától és fejlesztőjétől megvált. Amire talált vevőt (pl: Gearbox, Saber Interactive), azt eladta, a többit jobb esetben csak karcsúsította, de volt, amit be is zárt.

A mostani már a második nagyobb leépítési hullám az Eidos Montréal esetében rövid időn belül. 2024 januárjában 97 embert bocsátottak el, és akkor került parkolópályára a Deus Ex is. Bár az Embracer korábban azt állította, hogy a cég átalakítási folyamata a végéhez közeledik, a 2024-es év során több stúdió bezárására is sor került, köztük a Pieces Interactive és a Piranha Bytes. A 2025-ös év pedig úgy tűnik, nem hoz megnyugvást: a Crystal Dynamics után az Eidos Montréal is áldozatul esett a folytatódó költségcsökkentési intézkedéseknek.

A stúdió ugyanakkor megerősítette, hogy elkötelezett a még fejlesztés alatt álló projektjei befejezése mellett, bár a részletekről egyelőre keveset tudni. Az Eidos Montréal és az Embracer további kommentárjára várva egyelőre annyi biztos: az iparág egyik legnagyobb kiadója továbbra sincs könnyű helyzetben.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)